Sadlar blir aldrig billigt... Köpte nyss en Prestige X Helen FS K. Den kostade mer än Elli.Vi har provat sadlar idag! Sadelprovning var inte Nellys grej, hon tyckte det var jättekonstigt att jag hoppade upp och av flera gånger. Hon var pigg och glad första sadeln men sen ville hon inte vara med mer
Testade bara sadlarna i skritt och lite trav på typ långa tyglar, var ingen ide att göra mer..
Var flera sadlar som låg bra på henne (nice med okomplicerat sadelläge!). Min rumpas komfort fick vinna över plånboken så nu har vi en ny Equipe Olympia på prov över helgen
Jag har ridit en del i en likadan Olympia tidigare och den trivdes jag jättebra i så tror det här blir bra. Hade hoppats hitta något begagnat lite billigare men jag vet att jag är kinkig med sadlar så det kom inte som någon överraskning att det blev såhär
En bra grej dock var att sadelprovaren tyckte att min nuvarande hoppsadel låg helt ok på Nelly! Man kan ju nästan säga att jag sparat en massa pengar nu eftersom jag inte behöver byta den
Provade tömköra bettlöst igår och Elli är nog så snäll, hon tvångade ytterst halvhjärtat för gjorden bara. Men alltså det är svårt att få en bra kontakt och kunna påverka bettlöst... Hoppas verkligen att hon inte har en massa strul i munnen. Idag får hon följa med som handhäst och imorgon blir det löshoppning. Hon är så mycket lugnare med den här lilla aktiveringen! Inget stök i boxen om nätterna och hon ligger ner och sover både inne och ute.
Kommer även att klippa henne i helgen. Hon har ordentlig sommarpäls, precis som ponnyn, och de där regnskållorna ger sig inte! Så kort päls blir enklare när jag håller på att tvätta. Måste ta hudskrap på skållorna inne på kliniken också. Nu har jag haft henne sen november och de är bättre men är iaf 1/3 kvar.