Får tyvärr lämna denna tråd... I tisdags hittades min häst på betet ensam ifrån de andra och visade tecken på att nåt var fel, sköt rygg och knep bak när hon skulle röra sig. När jag körde dit ut hoppades jag bara på kolik men insåg efter ett tag att det nog var värre än det... Hon såg ut som en vinthund i kroppen, min annars så runda och välmusklade lilla häst såg man hela ryggraden och revbenen på nu, hon var apatisk och började även dreggla. Fick till sist ut en veterinär (distriktaren hade inte tid än på ett par timmar...). Fick lite medikament och slangades med parrafinolja men efter rektal undersökning som visade på stenhård förstoppning, hon hade aldrig känt en sån hård någonsin innan, så var det bara att lasta och köra till Helsingborg. Redan vid första titten kom grässjuka på tal, hade tur i oturen och få bästa AB där uppe som nyligen gjort ett stort reportage om grässjuka och därför hade bra koll och visst stämde alla symtomen. Tyvärr hade jag juh koll på att det inte finns bot för denna hemska sjukdom och även om vi lät henne stå på behandling under natten och hoppades på bättring så visste jag när jag körde där i från att det var sista gången jag såg min älskade lilla häst
JS ringde igår och bekräftade det jag redan visste och hon fick avsluta sitt lidande...
Main Survivor 150430-160928