Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lillskiten är hemma och mellanlandar. Han var rätt nöjd över att komma hem tror jag. Stod och sov i släpet hela vägen och gick på i princip direkt.
Han har gått på lösdrift med jämnåriga sen i slutet på december men när jag hälsade på honom i onsdags så såg jag att han hade problem med hovarna, vilket han aldrig haft förut. Så jag beslöt mig för att ta hem honom igen för att kunna hålla mer koll. Planen är att försöka sälja honom till sommaren, något annat är inte bestämt ännu men det är möjligt att han får gå ut på hingstbete så fort hovarna rättat till sig.Fin han är! Ska han flytta? Eller varför är han hemma nu?
Han har gått på lösdrift med jämnåriga sen i slutet på december men när jag hälsade på honom i onsdags så såg jag att han hade problem med hovarna, vilket han aldrig haft förut. Så jag beslöt mig för att ta hem honom igen för att kunna hålla mer koll. Planen är att försöka sälja honom till sommaren, något annat är inte bestämt ännu men det är möjligt att han får gå ut på hingstbete så fort hovarna rättat till sig.
Tack! Han verkades innan han åkte och både min ordinarie hovis och den som verkade idag sa att det är vanligt med hans problem när de är små. Men som sagt, jag vill ha koll så det inte blir värre, petig matte osv.Ah, okej. Tråkigt med hovproblem, men hoppast det rättar till sig snabbt nu som han är hemma.
Tack! Han verkades innan han åkte och både min ordinarie hovis och den som verkade idag sa att det är vanligt med hans problem när de är små. Men som sagt, jag vill ha koll så det inte blir värre, petig matte osv.
Innan har Anton gått på de andras intervaller, ca 7 veckor, då har hovis knappt behöva göra något alls. Hon har putsat lite för syns skull typ.. Nu kommer han gå med 4-5 veckors intervall tills hovarna är OK igen.Hur ofta verkar ni era små? Jag har ut hovslagare var fjärde vecka åt min för att verkligen hålla koll så att det inte blir något fel, tänker att eftersom han växt så otroligt mycket är det viktigt att hovarna är korrekta.
Han är nu ca 151 cm hög 9,5 månad gammal... Hoppas han kanske stannar av liite så han inte blir helt enormt stor
Hur ofta verkar ni era små? Jag har ut hovslagare var fjärde vecka åt min för att verkligen hålla koll så att det inte blir något fel, tänker att eftersom han växt så otroligt mycket är det viktigt att hovarna är korrekta.
Han är nu ca 151 cm hög 9,5 månad gammal... Hoppas han kanske stannar av liite så han inte blir helt enormt stor
Mini verkas var 4.de vecka (typ). Han är fortfarande bara 139 cm nu som 9 månader gammal, så jag hoppast verkligen han skjuter fart till våren/sommaren! Hans kompis som är lika gammal är 141 cm.
Veterinären har varit och tagit blodprov på honom (Mini) i dag, bara för att kolla så att han inte har brist på något nu som han snart kommer avvänjast helt.
Hur gamla ska dom va när man tar "tattarmått"? Vore roligt med en pekpinne på hur stor han kan tänkast bli.
Argun växer så det knakar! Han var 138cm när han var 8månader och fortsätter växa som bara den.
Skulle behöva er hjälp, min lille kille har inte mått helt bra..
Den 14feb så kom Argun in blockhalt på ena frambenet. Ingen svullnad, ingen värme. Veterinär togs ut och han hittade inget annat än något förhöjd puls på insidan av koten. Han antog något i stil med att han gått på något/slagit sig/vrickat sig. Argun fick lite smärtstillande och antiinflammatoriskt i två dagar och blev sedan nästan helt bra - fram tills igår. Nu haltar han lite igen, inte alls lika mycket men han haltar. Veterinär kommer troligen tas ut igen imorgon, men har någon har varit med om något liknande? Eller någon fundering på vad det kan vara?
Mini verkas var 4.de vecka (typ). Han är fortfarande bara 139 cm nu som 9 månader gammal, så jag hoppast verkligen han skjuter fart till våren/sommaren! Hans kompis som är lika gammal är 141 cm.
Veterinären har varit och tagit blodprov på honom (Mini) i dag, bara för att kolla så att han inte har brist på något nu som han snart kommer avvänjast helt.
Hur gamla ska dom va när man tar "tattarmått"? Vore roligt med en pekpinne på hur stor han kan tänkast bli.