Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande!Har anmält till treårstestet nu om 1 1/2 vecka även om Mini inte känns helt redo... får ev. avanmäla om vi besluter att åka till den senare istället. Men blir löshoppningsträning i dag och så ska vi åka en sväng till min dressyrtränare i helgen för lite input på ridningen.
Han är iaf otroligt snäll och lättsam fortfarande, peppar peppar!
Vi tog hem Divve och hans polare igår. Han har inte gjort så våldsamt mycket i sommar men dottern red hem honom från betet och det var bara på med grejorna och köra.
Idag red hon ut och han är lika snäll som innan.
Blir dock liite väl buffig och knöig och där lyssnar han väldigt dåligt.
Nu var det iof mycket flugor och skräp. Måste ju stå ute då jag inte har något stall än..
Tycker han ser gga hög ut med men ingen aning.
Känns som han kan landa runt 170 ändå..
Minns ju inte hur jag delar från instagram längre..
@polly p vad fin Divve har blivit! Han er e. Diarado, vad? Tycker mig se en hel del likheter!
Nu lutar det åt att jag stryker min från treårs till helgen och satsar mot testet i grannregionen i slutet av september istället. NWB har ändrat sitt visningsreglement i år så ridprovet är obligatoriskt och ingår i bedömning av gångartarna, och min dressyrtränare (som även föder upp dressyrhästar) tyckte att han behöver lite mer träning innan han är redo att visa upp sig på ett rättvist sätt. Jag skulle även vilja finslipa lite mer på löshoppningen så det är nog den bästa lösningen att låta honom få träna några veckor till.
Tack !
Han är efter Diero lux N.
Så spännande med treårs! Håller tummar för din snygging!
I fredags kom de äntligen upp på Myran igen. Första gången sen 25/4!
Idag testade de igen och hon var lugn och snäll och har nu också travat för första gången med ryttare. Är så glad! Äntligen liksom.
Planen är att ta hem henne när jag kommer hem från min semester på Hawaii i november. Känns som om hon kommer hinna ridas en hel del tills dess.
@MayGrace Jag har använt sprenger duo, lösa ringer och ett tredelat sprenger dynamic med D-ring. Min kan fippla lite med bettet men det ger sig när kontakten fungerar. Fin kille!
Raka bett är ju stabila och bra för unghästar.Visa bifogad fil 19486
Tänkte fråga er lite vad för bett ni använt i början? Har prövat två olika. De ena är ett stubben d ringsbett de var sådär enligt herrn han vart väldigt Fipplig och tyckte nog med de var konstigt. De var tredelat, så idag bestämde jag mig för att pröva ett vanligt tredelat med lösa ringar istället med sötmalm, de fippla han lite med i början men gav sig ganska omgående. Han verkar fipplig överlag och tänderna är kollade innan hos förra ägaren så inte beskymrad över de funderar mest på om de är ovana som gör att han fipplar hm .. Annars så har han bott en vecka hos oss nu och jag är mycket förtjust i honom! Han är valpig men snäll och rar och väldigt mjuk i sitt sätt vilket passar mig bra :-) Och lätt lärd men en väldig tjej tjusare är de då vi mest har ston hemma och han just nu är ensam vallack ;-)
Har kikar på de får bli en tripp till Hööks vad de lider men hade en tanke om att han borde ha kunnat tycka om mitt stubben bett då de låser sig i rakt läge .. Men blä sa han och tror hon hade rakt bett på honom när jag var nere och hälsade på honom men upplevde honom då som väldigt fipplig också ..Raka bett är ju stabila och bra för unghästar.
Gillar den här modellen som typ ALLA hästar verkar uppskatta, finns med olika varianter på ringarna:
Visa bifogad fil 19505