Nej vad tradigtPå min ponny sitter båda glubosgjordarna riktigt dåligt. Bossorna skär in i ryggen, och bågen är för liten på den med båge. Tyvärr!
Tack för svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej vad tradigtPå min ponny sitter båda glubosgjordarna riktigt dåligt. Bossorna skär in i ryggen, och bågen är för liten på den med båge. Tyvärr!
Att ha en volt att jobba i är verkligen ett av de bästa hjälpmedlen att ha till unghäst!
Någon här som har en globusgjord? Tänkte komma igång med tömkörning i vinter och velar på om jag ska köpa den dyrare med båge eller den utan. Har ju d-ponny/ liten storhäst och undrar om någon har koll på passform?
Jag tycker Taur verkar ha en till humant pris, tänker i värsta fall så provar jag och skickar tillbaka. Största anledning till att jag vill ha båge är att då är det två stroppar till gjorden, jag kan byta till annan/ resår om jag behöver. Sedan har ju AE gjorden båge, så tänker att har man tur är det en billigare kopia som kan funka ok.Jag har en Globusgjord som nu säkert är 15 år snart. Den duger bra men jag är sugen på en med båge. Upplever att min inte ligger optimalt på de som är lite bredare. Men som sagt så är min mycket använd under många år så jag kan inte vara annat än nöjd
Mina är fortfarande små Lyxa va 163 när hon mättes i augusti men jag tror hon kanske är ett par cm till. Texas är nog kanske 163
De swb-hästar jag haft förr har växt allt mellan 4-9cm från 3-års till femårsåldern. Hoppas på att min slutar växa nu annars lär han bli enorm..
Lyxa är hon efter Luxus? Min treåring efter Luxus är väldigt liten, 155 cm i juni på treårs, kanske någon centimeter till nu men känns inte som om hon växt något i sommar...Mina är fortfarande små Lyxa va 163 när hon mättes i augusti men jag tror hon kanske är ett par cm till. Texas är nog kanske 163
Lyxa är hon efter Luxus? Min treåring efter Luxus är väldigt liten, 155 cm i juni på treårs, kanske någon centimeter till nu men känns inte som om hon växt något i sommar...