Jag vet ju att min Bäbis ska bli jättestor, men hela tiden förundras jag. Hade ju hoppats på att hon inte blir över 180 men det ser inte ut att infrias. Hon är nu 170. Hennes mamma var ca 171 i Augusti som tvååring, men hon är född 2,5 månader tidigare på året. Är inte överbyggd och jag gillar hennes exteriör.
Snart ska vi börja tömköra rakt fram ute i skogen. Hon går före mig med grimma o grimskaft även på platser hon aldrig varit på, så jag hoppas att det ska gå bra. Senare i vår ska vi åka o kolla in ett ridhus för att sen kunna löshoppa så smått.
Fasen vad tiden går fort
Den som ev. ska visa henne på treårstest har på ett ung. samma upplägg med sina små.
Hur gör ni?
Ska ni visa dem nästa år?
Vårt mål är att visa på 3 års och avlägga frivilligt körprov. för nordsvenskar är det vid 4 års ålder kan man göra det riktiga bruksprovet. Vi jobbar mot detta men kommer inte hetsa, känns det inte rätt struntar vi i körprovet. Det viktiga för mig är att få en trygg och fin kompis för framtiden, dock vill jag visa då jag tror hon kan få fina poäng och jag vill gärna ta något föl. Vi kommer antagligen även att visa som tvååring nu i sommar, det är bra träning och hon är visad som föl och ettåring. Jag har dock aldrig visat förut så det kan bli lite fin övning inför nästa år.
Vi har pausat med promenader och bara tränat hemma i hagen ett tag. Nordsvenskar kan vara otroligt viljestarka men vi börjar kännas mer som ett team nu, när man har fått dem med sig har man verkligen en riktig arbetskamrat. Tänkte börja med promenader ute nu igen, med sällskap och bara få rutin på att komma ut och ta med träningen hemifrån. Tömkörning hemma på gården tänkte jag ta upp igen också. Tiden går så snabbt, snart är det dags att åka på en dags unghästträning och sen blir det helgkurs med körfokus (vi kommer troligtvis tömköra). är så förväntansfull och lite otålig, hon känns väldigt energisk, gillar att jobba och verkar vilja få en del stimulans. Ska bli så otroligt roligt att sätta henne i arbete en vacker dag.