Födda 2014 - del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart har du tänkt ha din fina Ior nu då? Ska han få gå med någon annan av småttingarna på gården? :)
Missade att svara på detta! Han får gå kvar i flocken han går i tillsvidare, men jag funderar på att skicka honom på något hingstbete i sommar. Annars planerar stallägaren att släppa ihop alla killar i sommar, så då får han gå med nuvarande flocken + tre hingståringar. Det löser sig! :)

Lilla söta damen Hilda med gjord och bett i munnen ute på promenad med utrustning för andra gången. Promenad på ca 30 min :) Huuur duktig som helst, hon skrittade på med god energi hela tiden. Knatade över bron över ån här nere utan att tveka, aldrig sett en bro förut.
Duktig liten dam!

12744701_10153954354564648_3719462333162213262_n.jpg

Igår fick Kandahar träffa farbror veterinären. Dags för vaccination - vilket gick hur bra som helst. Fröken blev också ID-kontrollerad inför tilläggsregistreringen (hon är ju dansk import). Dessutom så kollade veterinären även ett öga som hon blir lite kleggig i trots att jag spolar med koksaltlösning och så en koll i munnen. Vargtänder är på gång, så då vet vi vad som behöver göras. När det gäller ögat så ska hon ha antibiotikadroppar i ögat morgon och kväll. Lättare sagt än gjort. Vi brottades med fröken nu ikväll och detta ska vi hålla på med i 7 dagar :eek:. Inget jag ser fram emot...

Hur är era i pälsen? Har de någon bebispäls eller mer vuxenpäls?

Vuxenpäls på våran, inte riktigt lika fluffig som sin mor dock.

Äntligen växer hon långsammare, 164 cm fram nu och ett par cm högre bak. Vi har börjat se oss om efter löshoppning några gånger nu under våren innan sommarkollo väntar.

Igår fick Kandahar träffa farbror veterinären. Dags för vaccination - vilket gick hur bra som helst. Fröken blev också ID-kontrollerad inför tilläggsregistreringen (hon är ju dansk import). Dessutom så kollade veterinären även ett öga som hon blir lite kleggig i trots att jag spolar med koksaltlösning och så en koll i munnen. Vargtänder är på gång, så då vet vi vad som behöver göras. När det gäller ögat så ska hon ha antibiotikadroppar i ögat morgon och kväll. Lättare sagt än gjort. Vi brottades med fröken nu ikväll och detta ska vi hålla på med i 7 dagar :eek:. Inget jag ser fram emot...
Hur går det för er?

Hur går det för er?

Det går faktiskt riktigt bra! :)

Kandi acceptera mattes pyssel numera med upphöjt lugn. Husse får vara med och "hålla i örat" då det inte går att bremsa hästen. Vi behöver inte behöver brottas med henne, visst kniper hon med ögat lite, men inga problem för med att ta bort gammalt klegg och så droppa i ögondroppen. Jag tror hon faktiskt hade rätt ont i ögat när vi påbörjade behandlingen och nu gör det inte lika ont längre, eller att hon lärt sig att det inte är obehagligt att få medicinen.

Tyvärr har jag nu en shettis med fång som får stå på boxvila :( Förmodligen är det den superknöggliga hagen som är problemet då shettisen är barfota...

/Lizzie

Tyvärr har jag nu en shettis med fång som får stå på boxvila :( Förmodligen är det den superknöggliga hagen som är problemet då shettisen är barfota...

Åh nej! Vad tråkigt! Hoppas shettisen kryar på sig snabbt.

Men roligt att höra att det går så bra med Kandi! :)

@Chili Min har vuxenpäls, möjligtvis något längre än mammas päls men då mamma borstas regelbundet och det gör inte lillskit så kan det ju vara det som gör skillnaden. :p

Aragorn kan vara den goaste pluttisen jag träffat :love: Han är så snäll mot alla han träffar. Oavsett fast gammhästarna tycker att han är aningen jobbig när han ska vara på dem och mysa hela tiden är han så kärvänlig mot dem. Modig och framåt är han också. Igår fick han följa med på första utflykten utanför stallområdet, och han skulle absolut gå etta och leda dem andra hästarna :D Jag tror inte att han gått i så djup snö tidigare. Han var väldigt fascinerad över den. Testade att hoppa, klia och rulla sig i den.
image-18

image-22

Aragorn kan vara den goaste pluttisen jag träffat :love: Han är så snäll mot alla han träffar. Oavsett fast gammhästarna tycker att han är aningen jobbig när han ska vara på dem och mysa hela tiden är han så kärvänlig mot dem. Modig och framåt är han också. Igår fick han följa med på första utflykten utanför stallområdet, och han skulle absolut gå etta och leda dem andra hästarna :D Jag tror inte att han gått i så djup snö tidigare. Han var väldigt fascinerad över den. Testade att hoppa, klia och rulla sig i den.
image-18

image-22
Skulle det med en bild där? Den syns inte. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka