Födda 2014 - del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mattes lilla busböna är pigg och glad nu, vårkänslor de lux! Hon for runt som en skottspole i hagen när jag gick runt för att kolla staketet :bump::love:
I söndags gick hon på promenad runt åkern här hemma med gjord, svanskappa och träns på :) Hur duktig som helst, bara lite busig, bara några caprioler men inte värre än så ;) :angel:

12742805_10153913218664648_5520935782694157154_n.jpg

Här är en till bushöna, eller ja en testig sådan som bott in sig och nu kör sitt bästa tonårstrots! Vi har problem att lämna de andra hästarna så vi får jobba stenhårt på det. Har vi sällskap är det inga problem eller hemma på gården, då är hon en pärla.

Vi har dessutom åkt på hovskabb och/eller mugg. Detta har lett till att vi nu har testat och bott in oss i spolspiltan och klippt alla benen med klippmaskin. Peace of cake säger L som inte rörde en min åt klippmaskinen och snällt låter sig badas i det lite udda rummet med spolspiltan. Vattenslang bekommer henne verkligen inte alls. :) Hoppas bara vi får bukt med problemen nu så det slutar klia så mycket för henne.

Just det, vi har bokat in en träningshelg framåt senvåren med rasföreningen, då kommer en duktig person som håller på med brukskörning hit. :) alla åldrar och utbildningsnivåer är välkomna så man tränar på det som är aktuellt för just det ekipaget. Perfekt eftersom man jobbar på sin egen nivå men samtidigt t.ex. Kan gå bredvid ekipage som kör redskap och på så vis få träning "på köpet". Ser fram emot det jättemycket! :)

Här är en till bushöna, eller ja en testig sådan som bott in sig och nu kör sitt bästa tonårstrots! Vi har problem att lämna de andra hästarna så vi får jobba stenhårt på det. Har vi sällskap är det inga problem eller hemma på gården, då är hon en pärla.

Vi har dessutom åkt på hovskabb och/eller mugg. Detta har lett till att vi nu har testat och bott in oss i spolspiltan och klippt alla benen med klippmaskin. Peace of cake säger L som inte rörde en min åt klippmaskinen och snällt låter sig badas i det lite udda rummet med spolspiltan. Vattenslang bekommer henne verkligen inte alls. :) Hoppas bara vi får bukt med problemen nu så det slutar klia så mycket för henne.

Usch, hovskabb är mindre spännande. Borde vara enklare att mota det i tid, har botat ett flera år gammalt angrepp, det tog flera år i sin tur att få bort :wtf: Hoppas L "bara" har mugg!
Nu har typ hälften av mina höns fotskabb också.. Det är dock relativt enkelt att behandla deras små fötter :p

Jag hakar på i tråden :)
Har en liten grabb född -14 på g, han ska besiktas nu i veckan :D e. Holly's Cerwin ue. Orchis Frivaldi

Håll nu tummarna allihopa att han går igenom! :up:
Aragorn_kropp.jpg
Men åh! Det är ju A, min Iors lekkompis! :love: Tråkigt att han flyttar, men roligt om du uppdaterar oss lite här! När är besiktningen?

Är Ior den gula sötnosen med bläsen? :love:
Jag var lite snabb med besiktningen, den blir imorgon :nailbiting::bow: Självklart ska ni få följa honom här!
Ja precis! :love: Mycket träffande beskrivet. ;)
12446143_1673960412871301_305302846_n.jpg

Håller tummarna för besiktningen! Är övertygad om att den kommer gå alldeles utmärkt. :) Roligt om du fortsätter uppdatera, A har nästlat sig in i hjärtat på mig också. Himla trevlig liten kille det där. :heart

Ja precis! :love: Mycket träffande beskrivet. ;)
12446143_1673960412871301_305302846_n.jpg

Håller tummarna för besiktningen! Är övertygad om att den kommer gå alldeles utmärkt. :) Roligt om du fortsätter uppdatera, A har nästlat sig in i hjärtat på mig också. Himla trevlig liten kille det där. :heart
Tjohooo! Du hade rätt, han gick igenom utan en enda anmärkning! :banana:
Jag är säker på att jag hittat en toppenponny och nu får jag det ännu en gång bekräftat av både dig och vet. Flemming Winberg :love: Det här känns kanonbra verkligen :bow:

Jag är säker på att jag hittat en toppenponny och nu får jag det ännu en gång bekräftat av både dig och vet. Flemming Winberg :love: Det här känns kanonbra verkligen :bow:

Vad kul, välkommen hit! Jättefin ponny, är det Welsh cob?

Kl

Vi är anmälda till unghästträning nu också. :) Blir en träff på bortaplan med andra unghästar, en promenad och sen hemresa igen. De brukar köra sådana träffar och det blir även träning i sommar där premieringen ska vara, så man ska kunna visa hästen på bästa sätt när det är dags. :)

:love: Roligt! Ja, A är en liten pärla! Han tar efter mamma där. Jag antar att du hälsat på mamma C när du ändå varit ute? Gillar henne mycket, hon är så klok och vänlig.

När hämtar du hem honom? Måste hinna ut och säga hejdå. :cry:

Vad kul, välkommen hit! Jättefin ponny, är det Welsh cob?

Kl

Vi är anmälda till unghästträning nu också. :) Blir en träff på bortaplan med andra unghästar, en promenad och sen hemresa igen. De brukar köra sådana träffar och det blir även träning i sommar där premieringen ska vara, så man ska kunna visa hästen på bästa sätt när det är dags. :)
Han är en Sv. Ridponny :) Tack tack! Det ska bli kul att följa era fina 2 åringar :love::D

:love: Roligt! Ja, A är en liten pärla! Han tar efter mamma där. Jag antar att du hälsat på mamma C när du ändå varit ute? Gillar henne mycket, hon är så klok och vänlig.

När hämtar du hem honom? Måste hinna ut och säga hejdå. :cry:
Jag har faktiskt inte tittat på honom, har sett mycket bilder och filmer och på dem lite nyare hagbilderna har det varit en liten gul pluttis med så jag antog att det var din ;) Han finns ju i Stockholmstrakten och jag bor i Strömsund i Jämtland 60 mil från Stockholm. Så vi köper honom osedd. Uppfödaren är kanonbra och vi har fått massor av filmer och bilder o info om mamman Cuba och fått se filmer på hans halvbrorsa. Cuba verkar ju vara en toppenponny och även Aragorn verkar ha ett toppentemperament :love:

Vi ska kolla med transportbolaget vi har tänkt använda oss av när dem kör sträckan sthlm-ösund. Troligtvis till veckan eller vecka 10 :) Klappa om honom riktigt och pussa han från mig! :heart

Jag har faktiskt inte tittat på honom, har sett mycket bilder och filmer och på dem lite nyare hagbilderna har det varit en liten gul pluttis med så jag antog att det var din ;) Han finns ju i Stockholmstrakten och jag bor i Strömsund i Jämtland 60 mil från Stockholm. Så vi köper honom osedd. Uppfödaren är kanonbra och vi har fått massor av filmer och bilder o info om mamman Cuba och fått se filmer på hans halvbrorsa. Cuba verkar ju vara en toppenponny och även Aragorn verkar ha ett toppentemperament :love:

Vi ska kolla med transportbolaget vi har tänkt använda oss av när dem kör sträckan sthlm-ösund. Troligtvis till veckan eller vecka 10 :) Klappa om honom riktigt och pussa han från mig! :heart
Jag kan säga att uppfödaren är topp att ha att göra med med :) Bara träffat Cuba ett par gånger (min häst skulle ut i samma hage ihop med dem, men gick heltokig :/ ), men verkar verkligen vara en jätte trevlig ponny!

Jag hakar på i tråden :)
Har en liten grabb född -14 på g, han ska besiktas nu i veckan :D e. Holly's Cerwin ue. Orchis Frivaldi

Håll nu tummarna allihopa att han går igenom! :up:
Aragorn_kropp.jpg

Roligt med en Cerwin-avkomma att följa, jag red Cerwin ganska mycket som unghäst och fick även rida Cerwins mamma Holliday en gång :love: Underbara ponnyer!

Will do! Måste ut i morgon och kramas lite. Vad förvånad Ior kommer bli när jag kramar mer på A än på honom. :D

När jag köpte Ior var han helt ohanterad och väldigt skygg. A har mer än en gång fått agera rörligt staket/gömställe när jag försökt ta mig nära min skyggis. Man vet att det är en särdeles trevlig ettåring när man kan grabba honom i pannluggen och lite halvfokuserat dirigera runt honom med ena armen (backa, vänd, kom hit) medan man är till 98% fokuserad på sin egen häst som står och trycker i ett hörn. A tröttnade säkert efter ett tag, men inga tråkiga miner eller protester. Han har varit guld värd!

Roligt med en Cerwin-avkomma att följa, jag red Cerwin ganska mycket som unghäst och fick även rida Cerwins mamma Holliday en gång :love: Underbara ponnyer!
Vad roligt med en som hållit på med pappan! :) Han har ju bara tre avkommor än som dessutom alla är födda 2014 så kul att få höra lite om honom ju :up:

Will do! Måste ut i morgon och kramas lite. Vad förvånad Ior kommer bli när jag kramar mer på A än på honom. :D

När jag köpte Ior var han helt ohanterad och väldigt skygg. A har mer än en gång fått agera rörligt staket/gömställe när jag försökt ta mig nära min skyggis. Man vet att det är en särdeles trevlig ettåring när man kan grabba honom i pannluggen och lite halvfokuserat dirigera runt honom med ena armen (backa, vänd, kom hit) medan man är till 98% fokuserad på sin egen häst som står och trycker i ett hörn. A tröttnade säkert efter ett tag, men inga tråkiga miner eller protester. Han har varit guld värd!

Nu är det bestämt att han åker 9/3. Om 12 dagar :rofl: Så du hinner kanske hälsa på honom någon fler gång innan han blir norrlänning :p

Vad glad jag blir av att höra det! :) Kan ännu en gång konstatera att jag verkar ha hittat en riktig guldklimp då :love:

Vart har du tänkt ha din fina Ior nu då? Ska han få gå med någon annan av småttingarna på gården? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka