Födda 2014 - del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr måste även jag, som är envis som en röd liten gris, inse att ibland bara går det inte. Rödtott kommer aldrig att bli bra. Det känns så obeskrivligt bittert och ledsamt att jag saknar ord. Han var min nystart, mitt framtidshopp och min röda drömhäst. Men det kommer aldrig att bli, sagan tog slut knappt innan den började.

Usch så tråkigt och tragiskt, beklagar, tycker du har haft mer än nog av sjuka hästar :cry:
Stor kram till dig!

Lite bilder på damen kommer här :) :love:
10157401_1643749602544209_167418771351071007_n.jpg

12552792_1643749625877540_642584101668868405_n.jpg

12573707_1643749615877541_6458104635262123428_n.jpg

12523141_1643749789210857_6378758411816390353_n.jpg

Funderar på om det är mer rätt mot henne att låta henne gå med jämnåriga typ 4-8 veckor i sommar, och leka i stället för att bara gå med lekfarbror. Men "behövs" det? Hon är ju varken bråkig eller jobbig utan bara allmänt nöjd.

Har ju påbörjat inkörning och vill gärna fortsätta och eftersom jag har två får jag ju då låna hem sällskap till äldre herrn här hemma.. Hmm!!

Lite bilder på damen kommer här :) :love:
10157401_1643749602544209_167418771351071007_n.jpg

12552792_1643749625877540_642584101668868405_n.jpg

12573707_1643749615877541_6458104635262123428_n.jpg

12523141_1643749789210857_6378758411816390353_n.jpg

Funderar på om det är mer rätt mot henne att låta henne gå med jämnåriga typ 4-8 veckor i sommar, och leka i stället för att bara gå med lekfarbror. Men "behövs" det? Hon är ju varken bråkig eller jobbig utan bara allmänt nöjd.

Har ju påbörjat inkörning och vill gärna fortsätta och eftersom jag har två får jag ju då låna hem sällskap till äldre herrn här hemma.. Hmm!!

Så otroligt söt!! Du kan inte låna hem någon unghäst /erbjuda bete och ha dem hemma som vanligt?

Kl

Promenad med sällskap idag runt byn. Så duktig tjej! Pigg men snäll. Förra helgen spanade vi på kossor, traktor m.m och tar nog samma tur i morgon. Försöker få tag på en loksele men det har inte gått hittills för en rimlig summa. Väntar på beställt träns och bett, sen ska vi fortsätta med tömkörningen. Mina gamla grejer i xfull passar ju inte riktigt, inte än iaf. :p Får bli med tömkörningsgjorden tills vi fått tag på en sele. :)

Nu galopperar världens finaste rödtott på de evigt gröna ängarna :cry:

Jag kan inte ens sätta ord på hur förjävligt det känns, och tyvärr kommer det vara alldeles för jobbigt att fortsätta följa den här tråden. Det kommer påminna så mycket om allt som aldrig blev, alla drömmar och allt hopp som gick i kras.

Men jag önskar alla lycka till med sina superfina årgång -14. Och må de leva långa, friska liv allihopa! :heart

Jag kan inte ens sätta ord på hur förjävligt det känns, och tyvärr kommer det vara alldeles för jobbigt att fortsätta följa den här tråden. Det kommer påminna så mycket om allt som aldrig blev, alla drömmar och allt hopp som gick i kras.

Men jag önskar alla lycka till med sina superfina årgång -14. Och må de leva långa, friska liv allihopa! :heart

Är så ledsen för din skull :cry:

/Lizzie

Jag beklagar också! Så fruktansvärt tråkigt :cry:

Idag hade jag en sån där varför-tyckte-jag-att-det-var-en-bra-idé-att-skaffa-unghäst-dag :meh:. Skulle gå en kort promenad men det blev mest rodeo, stå på bakbenen och bråka när jag sa att han skulle göra något. Tror det mest beror på att han har spring i kroppen och inte tid eller lust att ta det lugnt och lyssna men man tvivlar ju på sin kompetens ibland :crazy:

Beklagar innerligt :cry::cry::heart

Så otroligt söt!! Du kan inte låna hem någon unghäst /erbjuda bete och ha dem hemma som vanligt?

Kl

Promenad med sällskap idag runt byn. Så duktig tjej! Pigg men snäll. Förra helgen spanade vi på kossor, traktor m.m och tar nog samma tur i morgon. Försöker få tag på en loksele men det har inte gått hittills för en rimlig summa. Väntar på beställt träns och bett, sen ska vi fortsätta med tömkörningen. Mina gamla grejer i xfull passar ju inte riktigt, inte än iaf. :p Får bli med tömkörningsgjorden tills vi fått tag på en sele. :)

Jo - det är ju en tanke :) Får fundera på det hela lite.

Skulle ju skicka bilder på din häst till dig, men glömmer det precis hela tiden. Lite mycket just nu :) Men de kommer ;)

Alexandra, beklagar verkligen! Jag såg inte detta sist jag var inne och läste. Väljer att inte tagga, kanske kommer du in och läser ändå, men vill inte ge den påminnelsen i ditt flöde.

Vi testade också lite sadel i helgen men utan sadelgjord, bara för att se om någon kunde användas öht. Hästen helt obrydd.

Jag gillar verkligen hennes mentalitet. Det är mycket liv, energi och vakenhet i henne. Hon har en riktigt rask skritt för det mesta och vi jobbar mycket på olika tempoväxlingar när vi promenerar. Samtidigt är hon positiv, nyfiken, lättlärd och relativt obrydd om "läskigheter". Hennes första reaktion är oftast att gå fram och undersöka istället för att fly undan. Det har varit lite testande i början men nu märks det att vi börjar få en fin relation. :)

Igår shoppade jag en riktigt gammal sadel till en kostnad om 500 kr. Det är en gammal Passiersadel som jag tänkte får duga som invänjningssadel så här i början. Sadeln är i helt OK skick även om det inte sett lädersmörja de senaste 15 åren - så den fick sig en omgång med sadelsåpa och hamanolfett igår.

Alltså hade vi ett litet "träningspass" i går kväll. Sadel och träns på - Kandahar nyfiken vad det var hon fått på ryggen. Hon fick ha prylarna på sig i boxen (hon var lös) under tiden som vi fixade ordning höpåsar etc. Jag fick gå in och avbryta 2 försök till att lägga sig och rulla bort prylen på ryggen ;-). Tyckte det var onödigt att hon pajar sadeln det första hon gör, då den är helt otroligt fin för sin ålder.

Jag mailade Passier igår kväll och morse fick jag svar att det är en Passier Springen 1, tillverkad i februari 1979 och 16,5 tum. Jag kan säga att det syns INTE att sadeln är 37 år gammal!!! :eek: Den kommer att fungera alldeles utmärkt att rida i - för den som får plats i sadeln - alltså inte jag :p.

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/sadelvaumlnjning.jpg.html][/URL]

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/sadelvaumlnjning2.jpg.html][/URL]

/Lizzie

LillaV har fått en ny matte!
Än så länge går hon kvar på lösdriften och kommer så att göra till efter sommarbetet - precis som planerat innan. Hon kommer ridas in under senhösten men förmodligen löshoppas lite tidigare. Allt hon har gjort är gå in och ut i stallet, ibland lös ibland i grimma. Hon lyfter hovarna när hovis verkar. That's it.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka