Min rödtott har inte riktigt haft den höst man skulle önskat honom. Tvärtom. Ska man säga något positivt om det så har jag en extremt resvan herre som lastar sig själv, åker kanon och tar nya miljöer med ro. På så vis är halva tävlingshästen skapad.
Men han har senaste knappa två månaderna åkt skytteltrafik mellan hemma, djursjukhuset och konvalescentstall. Har ett knä som bråkar med honom, lateral patellaluxation obegripligt nog. Legat inlagd ett par svängar och genomgick för några veckor sedan en diagnostisk artroskopi båda bakknäna, som dock inte gav veterinärerna så mycket mer svar. Han är nu på konvalescentstallet igen, helst skulle han stå kvar där i 4 v till men det är en ekonomisk fråga med. Jag har totalt haft honom där en månad, och det är ungefär vad min ekonomi klarar av, det är ju inte direkt billigt. Det funkar super ha honom där, där accepterar han livet som fånge (boxvila) - hemma så var han hur cool som helst så länge jag inte försökte ta ut bästa kompisen, vilket blev lite ohållbart i längden.
Nu ska han promeneras, något som kräver två personal och droger för att det ska förlöpa förhållandevis städat. Så ta hem är inte alls ett så lyckat alternativ rent så, då kommer han få släppas ut i hage och det är inte det bästa just nu. Men är svårt trolla fram pengar som inte finns med, så vi får se var det slutar.
Prognosmässigt är det högst avvaktande, mycket "vänta och se" i princip :S
Från när jag var förbi och hälsade på idag