Lilla Hilda har varit på premiering
20 mil ca i släp tur och retur, hon åkte lös på en tjock spånbädd och ett hönät att sysselsätta sig med. Gick rakt på transporten hemma.
Åkte bra hela vägen, på plats var det förstås lite läskigt att bland annat gå in i ridhuset (ner för en backe och in i ett mörkt hål) men när mattemor gick före och matte i snöret jämte, eller om vi tog svans på en annan häst, gick hon som en liten klocka!
Fick gå in och titta i ringen lite innan visningen. Genom björkar (gick bra att äta!) och plastband och bommar!
Fick hjälp av en inbiten shettisuppfödare att frisera om manen, de tyckte inte jag hade gjort frillan bra haha, inte lätt att vara shettismatte
Gick in som ensam åring, att stå stilla var lite svårt men visade sig mycket fint i både skritt och trav utan piskförare.
Resultatet blev 87777 alltså 36 poäng, men fin kritik (feminin, harmonisk, god modell, vackert huvud, bra framparti, gott djup, lätta energiska gångarter (kunde önska mer påskjut) bla)
Är ändå nöjd med sjuor som är fullt godkänt för en ojämnt växande åring!
STOOOR gäspning när vi gick ut ur ringen, pust matte det var jobbigt!
Lastade sig själv även på hemvägen, ställde sig nöjt att äta hö och dricka vatten medan jag och min mamma gick för att titta på de andra hästarna en stund.
Nej, visade inte i randig nylongrimma
Vilken liten pärla jag har
Nästa mål är utställning den 3 oktober där jag lejt bort visning till uppfödaren. Nu blir det vila två veckor innan nästa bad och frisering