Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frans går också på bete, tyvärr är myggne hemska kvällstid men de tar det bra. Han har lagt på sig ordentligt och är nu 160 över korset och 157 fortfarande över manken. Lär dra iväg i sommar antar jag.

IMG_0959_zpsi7ouaktw.jpg
IMG_0943_zpslz1jagix.jpg

Vi var och löshoppade idag. Oset är ett A-barn att ha med sig. Vi åkte ganska långt och fick låna boxar medan vi löshoppade den andra. Han är inte så begåvad att hoppa, men gjorde det han skulle. Vi lade ut bommar utefter hur det ser ut på treårs, men Oset hade bara de två sista som hinder efter att ha galopperat fint över bommarna innan. När det blev "hinder" blev det lite klurigt, han är stor med stor galopp men har bra koll på benen i alla fall. Det höll på att sluta olyckligt när vi skulle hem för kamraten trasslade med lastningen och sedan hände något så Oset fick panik i släpet, men det löste sig och allt gick bra och vi kunde åka hem. Jag däremot var rätt skärrad efteråt.

Ricky fyllde två år igår. Han är fortfarande väldigt omogen mentalt, men det går i alla fall att leda honom till och från ridbanan (500 m) ihop med hans mamma utan att han står på bakbenen längre. Framsteg! ;)

ricky_55780f412a6b224fe5c73858.jpg

Vi gör av förklarliga skäl inget seriöst just nu, mer än att han får springa lös med mamman ett pass/vecka. Skall försöka ta tag i visningsträningen också, det är ju bara tre månader kvar till visning.

Mätte honom och han är nu 139 cm i manken. Jag kommer inte mäta honom mer förrän i officiella sammanhang, skall bli intressant att se hur hög han är med bättre mätningsförutsättningar. Men D-ponny tror jag att jag får räkna med oavsett.

Så nöjd med min tjej. Hon går mest och skrotar i hagen men tömkörde henne ut på nya vägar från beteshagen. Ingen tvekan alls.
Fick till och med ett par steg tölt. Påföljande dag uppförde hon sig kanon på banan, galopperade för första gången och visade ännu mera tölt!:love:
Jag som oroat mig för att hon ska bli svår att töltsätta i och emd att hon nästan aldrig visat det i hagen utan väljer trav.
IMG_3991_resize.jpg

Ny i sommarbeteshagen:
DSC_0039_resize_1.jpg

DSC_0020_resize_1.jpg

Jag är så äckligt nöjd med Ricky idag. Det var ett klokt beslut att låta honom vila från krav ett längre tag.

Vi löshoppade för första gången, först bom två gånger och sedan räcke på 30 cm. Ingen annan avspärrning än en bom som infångade. Helt själva kunde han fokusera bra på uppgiften. Han sög tag i hindret riktigt bra och jag tror att han kan bli lika hoppglad som sin mamma. Härligt!

@mira2013: Blågult blev det också, grattis! :)

Tja riktigt så var det inte;). Blå-gul fick hon för klass vinnare, hon fick 38 poäng och silver. En 9 på skritten att vara nöjd över men tyvärr en 6 på traven som drog ner. Traven blev supertråkig med den alldeles för trötta hästen och jag som sprang som en kratta!
Nu får vi träna på att flasha till traven! Tips mottages tacksamt.:D

Tja riktigt så var det inte;). Blå-gul fick hon för klass vinnare, hon fick 38 poäng och silver. En 9 på skritten att vara nöjd över men tyvärr en 6 på traven som drog ner. Traven blev supertråkig med den alldeles för trötta hästen och jag som sprang som en kratta!
Nu får vi träna på att flasha till traven! Tips mottages tacksamt.:D

Be någon filma dig! När jag visade Rickys mamma som treåring sprang jag som en galning, men hade fel position så jag bromsade henne. Med träning i rätt position gick hon från markbunden till vägvinnande trav. ;) Förvisso bara en poängs skillnad, men många bäckar små... :)

@CaisaLundblad Förlåt om du är trött på den här frågan nu men jag är bara så nyfiken. Vet du vad för färg hon är? Jag kommer ihåg att det var en massa hummande och funderingar när hon föddes och att det inte verkade ha förbättras med åren :D Men nu ser jag att hon verkar ha en kompis som skimlar, jag vet inte om de är lika gamla men tänkte att det inte skulle skada att fråga :)

@CaisaLundblad Förlåt om du är trött på den här frågan nu men jag är bara så nyfiken. Vet du vad för färg hon är? Jag kommer ihåg att det var en massa hummande och funderingar när hon föddes och att det inte verkade ha förbättras med åren :D Men nu ser jag att hon verkar ha en kompis som skimlar, jag vet inte om de är lika gamla men tänkte att det inte skulle skada att fråga :)

Jag har ingen aning. :angel:
Hon verkar inte skimla... hennes skimmelkompis som syns i någon av bilderna är ett år äldre. Hon själv har bara 2 lite ljusa fläckar på bogen som hon haft sen hon var liten, skulle vara det som vittnar om framtida blekning i så fall. Ingen som ser henne och inte vet att hennes mor är skimmel tänker ens tanken. :p Jag är glad så länge hon är mörk i alla fall! :love:

@Pontevecchio Jättefin, börjar se vuxen ut! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
282
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
5 270
Senast: Flixon
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar