Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frasse går i gräshage på dagarna och börjar lägga på sig. Ser fortfarande valpig ut jämfört med era som ser så klara ut!

Var inga fel på tänderna, herrn är bara känslig för de vassa mjölktänderna som ska lossna i höst.

Som jag sa på jobbet, vad fin hon är! kul att se henne igen. OCH som jag lovade....lite rapport om våra gangsters.

De har börjat jobba (om än i beskedligt tempo) på banan och sköter sig överlag bra.
Har hört talas om några avsittningar, men inget jag varit med och upplevt på plats.

Båda två varierar mellan att vara på banan 1 - 2 ggr i veckan och så något pass på området/i skogen.

Bilder på "Kalsongligan", dvs. Fille (Fiddle and drum aka Filsing) och Kalle (Game changing aka Kalsing) :D

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.ne...=f142a88216be01211a4ccdf25cdd89ac&oe=55FC9764

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.ne...=9f68fa647b2d1e08f9ab8f7aef69e61e&oe=560C875E

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.ne...=380b8d7c3cd2264186deded93d73233e&oe=55C5A0EB

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.ne...=7bb3a2958436c85fe0d00adf7447f64f&oe=55F6A7D7

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd...._=1442758980_0c6ee93a6311cc421288a06a0ba771f1

Och idag anlände TRE st nya 2åringar från Irland, 1st stoooor grå hingst e. Helvellyn, 1st brunt sto e. Royal applause och 1st mbr hingst e.Bushranger. Löjligt nog så blev det så att jag som alltid 1. Fastnar lättast för ston, och 2. Alltid varit tramsigt svag för mörka skimlar föll hårdast för den mörkbruna hingsten....

Bilder kommer när jag har något vettigt att visa upp

Igår lasttränade jag Ricky för första gången sedan i höstas. Han tyckte det var helt onödigt att gå in i transporten, så jag fick gå före honon in och visa att det gick och att det fanns hö där inne.

Sedan backade vi ut och jag bad honom gå in igen. Inga problem, raka vägen in. Däremot förstod han inte alls vitsen med att backa ut igen, han hade det jättebra med hö att mumsa på. :rofl:

Provade att dra i svansen utan framgång, men efter att jag lockat lite samt smackat så kom han sakta ut igen. :p

Fick gå på en gång till, där han var snabbt på och sedan backade bra ut igen. Men sedan var han så exalterad över sig själv, att han gjort som matte velat, att han var tvungen att bli "rädd" för traktorn som kom förbi och tokrusa två gånger... Den hästen kommer att ge mig gråa hår.... :arghh:

Men nu känns vi lite mer redo för nästa helgs "löshoppning" på klubben. Vi kommer bara att testa på lite bommar, mest för att komma iväg lite och få rutin. :)

Igår fyllde Florence 2 år så vi passade på att ta lite bilder innan rapsblommorna försvinner. Hon ser ju ut som en typisk tvååring men kan ju vara kul att ha något att jämföra med :p Att gräset täcker halva benen gör ju inte direkt någon fördel för typen heller, och tyvärr kom grannens hus med på nästan alla bilder bakom fältet, men lite fina blev det ändå!

brDSC07854_zpsjwcks5q1.jpg

brDSC07863_zpsv6g6w25f.jpg

brDSC07866_zpsv6pny6ds.jpg

Florence tyckte det var en något långtråkig övning ;)
brDSC07873_zpsri650igv.jpg

brDSC07894_zpsx0czmv3j.jpg

brDSC07909_zpsjtczxlhy.jpg

brDSC07934_zpshzjwezfa.jpg

brDSC08046_zps0srmlyc0.jpg

Haha, äsch då, jag längtar till min spinkis får lite gräsmage... :p
Blir det inridning till hösten för Florence? :)

Japp, tänkte börja här hemma i sommar med ledövningar och ev sätta på utrustning. Vi har ju inte övat på det direkt sedan fölvisningen, bara in och ut från hagen ibland men aldrig att gå dit fröken inte själv vill :p. Sedan tänkte jag flytta henne till stallet där jag har min ridhäst, där finns både rundcorall, ridbana, ridhus och unghästvana assistenter :angel:.

Japp, tänkte börja här hemma i sommar med ledövningar och ev sätta på utrustning. Vi har ju inte övat på det direkt sedan fölvisningen, bara in och ut från hagen ibland men aldrig att gå dit fröken inte själv vill :p. Sedan tänkte jag flytta henne till stallet där jag har min ridhäst, där finns både rundcorall, ridbana, ridhus och unghästvana assistenter :angel:.

Haha, praktiskt och lyxigt! :D

Igår fick Ricky följa med mamma ut på uteritt igen. Det är så himla smidigt att få honom avrastad utan att behöva bekymra sig. :angel: Fast han är rätt så jobbig de första fem minuterna innan jag kan släppa honom. Står på bakbenen i alla fall ett par gånger för att visa att han visst kan gå lös hela tiden. :rofl:

150531_556c14d12a6b2267eb59b69e.jpg

Lyckades även ta ett hyfsat exteriörfoto på honom, han har lite mage, men hellre det än alternativet (var lite för tunn under vårvintern).

150530_556c17d52a6b2267e3cb4db9.jpg

@Habina Blir ju en finfin herre av den där! :D

(ja, jag tar alla ursäkter jag kommer på för att pausa från hemtentan... :p )

Bara det mentala kunde hänga med också. ;)

Själv sitter jag på jobbet och sliter mitt hår. Datorn har lagt till ett nytt program + gjort en uppdatering så nu fungerar ingenting. Tog mig tjugo (!) minuter att stänga alla program för att kunna starta om. Surfar på mobilen just nu. Suck... Tekniken skulle underlätta var väl tanken?

Bara det mentala kunde hänga med också. ;)

Själv sitter jag på jobbet och sliter mitt hår. Datorn har lagt till ett nytt program + gjort en uppdatering så nu fungerar ingenting. Tog mig tjugo (!) minuter att stänga alla program för att kunna starta om. Surfar på mobilen just nu. Suck... Tekniken skulle underlätta var väl tanken?

Det kommer nog det med. ;)

Haha! Inte lätt... ;)

I helgen var lilla Blixten iväg på årets första utställning i Dalarna, vilket gick alldeles superbra för honom :) Första dagen var det amatörklasserna, där han blev Grand Champion Junior Stallions och andra dagen var de öppna klasserna. Även där tog han sig vidare till Grand Champion-klassen, men blev tvåa, alltså Reserve Grand Champion Junior Stallions.

Förövrigt kom han även på att tjejer, det är väldigt intressant, och hingsten i honom vaknade, den har vi inte sett tidigare! Det var tre ston han förälskade sig i och blev alldeles till sig så fort någon av dem närmade sig.
Fick_precis_bilder_av_basta_Camilla_Olsson_Millady_som_offrade_sig_och_korde_hela_vagen_till_oss.jpg

Foto Camilla Olsson
:P Herr Hingst:
Kunde_sta_en_hel_massa_pa_bakbenen_Foto_Sofia_Lemmeke_Sodoll.jpg

Foto Sofia Lemmeke
Sen måste jag nästan bara bifoga även dessa bilder.. När vi fotograferade honom för några dagar sedan. Det var bara några steg, men han slog på en sån där sjukt fin trav!! :O Den visste jag inte att han hade!
AVLIDER_KOLLA_VAR_SNYGGA_HINGST_DD_Foto_Felicia_Lemmeke_Felill.jpg

fs_519856694_10144_1432242083.jpg

Foto Felicia Lemmeke

Idag fyller min rävunge hela 2 år! :love:

Var och hälsade på på betet, även om de inte riktigt behagade showa för oss. :p

2015-06-06_15.27.18_zpsw9wio22g.jpg

2015-06-06_15.28.22_zpsod4ugstb.jpg

11354853_10153393287692442_627118307_n_zps9jbmjcs3.jpg

1_zpsp0xjtl9t.jpg

2_zpsqdxsfgvo.jpg

Tycker hon "vuxit ur" det hon breddade sig i vintras och ser väldigt valpig ut i kroppen igen, men det kommer nog så småningom... hoppas jag. :p

Är så lycklig över denna lilla häst att jag tror jag spricker, attityd och allt!
Och de dagar jag känner att hon är billig räcker det ju bara med att se tillbaka på den där dagen för två år sen så smälter jag helt igen...
b7618ee5-13b7-47d6-be5f-c1b92f238bce_zps48288c04.jpg

:love::love::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
282
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
5 268
Senast: Flixon
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar