Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
jättefin @marieka.

Frans och hans polare tar sig en tupplur på morgnarna, lite dåliga mobilbilder tyvärr.
10433100_10152171881666631_3398910495766092457_n.jpg

öhh nåt händer?
10406480_10152171881701631_5380383519735517445_n.jpg

Kom då kompis!!
10385317_10152171881751631_8971262772767729917_n.jpg

kommer.. ska bara stretcha lite
10409498_10152171881771631_4931313334556853395_n.jpg

Jag är sämst på att skriva här numera, efter ett litet bakslag med akut färd till Täby så har allt gått bra efter Chloettas operation.

I måndags fyllde hon ett år, kan inte förstå vart det året har tagit vägen.

Här var första gången hon var ute i hagen

mg_5556_fotor_539f5454e087c32ec8d82304.jpg

Och här när hon för första gången fick gå ut i en lite större hage med gräs sedan operationen. Jag säger som alla andra, vad hände med min lilla bebis??!

mg_4524_53a02528e087c31b5b15de64.jpg

Så fin Frans är Ponte!

@Verlin Åhh, fina Chloetta! Tycker hon är så vacker din tjej, och har en så näpen bläs. :love:
Hoppas, hoppas allt fortsätter gå åt rätt håll för er nu. :)

Iska står hemma på bete med polarna, jag är opererades igår och hoppas kunna rida 2 klasser/tävling på Iska i framtiden. :D

Tack!

Mammahäst står hos mina grannar nu där hon rids i sommar. Hoppas väl lite i hemlighet att de ska vilja ha kvar henne ett tag och kanske betäcka henne igen till våren om hon är fräsch (de har frågat om det nämligen) men inget bestämt, annars tas hon bort i höst om jag flyttar. :(

När brukar ni börja med löshoppning för era unghästar? Detta är min första och antagligen sista uppfödning så jag har ingen direkt vana. Nu är hon ju på bete och lever loppan, men är det skadligt att löshoppning dem när de kommer hem i höst? Tänker mig inga höjder så utan mest som en aktivitet för att hantera henne. Eller är det först när de fyller 2 som ni brukar börja hoppa? Jag tänker om det är skadligt för senor/ligament osv att 'hoppa' i tidig ålder.

Jag tänkte min skulle få prova i höst efter betet. Då är hon 1,5 år. Men då kommer det heller inte vara några höjder utan bara lite skutt. Tror knappast det skadar om man inte pressar som fan, de gör nog knäppare grejer i hagen.

Jag är lite kluven. Ricky kommer börja träna lösgalopp inför premieringen redan i sommar/höst, men jag tror att det kan bli förvirrande om jag blandar in hinder också. Men rent kroppsligt och mentalt ser jag inga bekymmer med att börja lite smått med ettåringar.

Grålle skall först stabilisera vikten innan han får börja göra av med extra energi.

Min var ca 134 för nån månad sen, ska mäta igen efter att hennes semester är slut. Jag tycker det är skitbra att hon inte är större eftersom jag inte vill ha en stor häst men hon är ju en angloarab och kan växa lääänge, så man får se helt enkelt.:D

Hur stora är era ettåringar nu ?

Jag mätte O den 10 maj, och då var min 157 cm :crazy: Han är rätt överbygd just nu så jag vill inte mäta, vill inte veta hur hög han är. Att var ute dygnet runt och få vara häst har gjort honom gott. Han är fortfarande "mammig" och lämnar sin kompis och kommer till mig direkt i hagen, och ropar efter mig när han hör mig eller står vid grinden och vill komma in. (Hagen är 2 ha) Men han har rundat på sig, när de leker hoppar han dikena och han älskar att galoppera runt fooooort om en racerbil. Hittills har vi haft det kallt på nätterna och båda killarna sover mycket på dagarna. Men jag tror det är skönt att slippa insekterna.

Jag mätte O den 10 maj, och då var min 157 cm :crazy: Han är rätt överbygd just nu så jag vill inte mäta, vill inte veta hur hög han är. Att var ute dygnet runt och få vara häst har gjort honom gott. Han är fortfarande "mammig" och lämnar sin kompis och kommer till mig direkt i hagen, och ropar efter mig när han hör mig eller står vid grinden och vill komma in. (Hagen är 2 ha) Men han har rundat på sig, när de leker hoppar han dikena och han älskar att galoppera runt fooooort om en racerbil. Hittills har vi haft det kallt på nätterna och båda killarna sover mycket på dagarna. Men jag tror det är skönt att slippa insekterna.
Oj det var stort och en Rubinare dessutom som jag fått för mig inte ger så stora ?

Var på åb med Donnie i torsdags och förhoppningsvis är det inte alls så farligt som de trodde.
Fortfarande inga sprickor på röntgen, inget på ul och inget när de sondade såret.
Det de hittade är hålväggar båda fram så nu är han uppverkad i tårna och sen eftersom svullnaden runt såret inte går ner och läker så pencillin och metacam i en vecka. Boxvila till på fredag iaf, sen får han börja gå ut i liten hage och är han ohalt stor hage igen och sen åb igen mitten juli.
Vore ju väldigt skönt om det "bara" var detta iaf.
Han börjar tycka sin box är lite tråkig och han har lärt sig att ston är väldigt snygga :angel:
Han sköter sig ändå ganska bra, går korta 5 min promenader och fast han känns hur pigg som helst så sköter han sig om man säger till honom. Skulle vilja kastrera typ nu ;)
Men får han gå ut i liten hage till helgen gör jag en liten hage i lösdriftshagen i anslutning till ligghallen så får han gå där och de andra ute helt. Vågar inte släppa honom på anläggningen där han står nu för då är nog risken att staketen åker om han får se en snygg tjej :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
282
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 218
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar