Mistimed
Trådstartare
Är det nån som har sin unghäst på lösdrift?
Jag hälsade på Frasse idag och började fundera på om det inte vore nåt för honom för jämnan. Han blir lätt rastlös och en del stök känns som överskottsenergi.
En hage ute i skogen hade jag inte orkat med men är det på en gård med faciliteter känns det enklare. Och ett sätt för mig att slippa stressen över "frasse måste motioneras".
Iska går på lösdrift, hon stod på box 2 nätter inför treårs och var inte ett dugg kul att ha och göra med då.
Jag har tänkt när du berättat om Frans att jag skulle tipsa om lösdrift (jag tror jag får mycket gratis i lugn och enkel därifrån vad gäller Iska), men hade för mig att du någon gång skrivit något om att du inte har möjligheten så har låtit bli. Måste ha blandat ihop dig med någon annan, jag tycker absolut du ska ha honom på lösdrift om du har möjligheten!
kl
Jag fick mig en redig smäll när Iska försökte rädda sig från den lömska, hästätande jordhögen häromdagen. Vi skrittade (barbacka) på långa tyglar, var kanske 100m kvar hem men kvällen innan hade de grävt upp dikena och bakom lite långt gräs dök det plötsligt upp lite jord där. Hon brukar vanligen inte reagera så starkt, men vi var väldigt nära och hon kastar sig åt sidan.
Jag slår hårt i den halvfrusna landsvägen, landar helt på sidan av ländryggen och är nästan helt paralyserad av smärta i en minut innan jag kan stödja på benet (som jag inte ens slog i) igen. Gjorde så fruktansvärt jävla ont.
Borstar av mig, promenerar hem med Iska, hoppar upp och skrittar runt lite till innan vi avslutar. Gjorde då mest ont just där jag fick en smäll, men sen dagen därpå får jag ont i benet (på ställen jag alltså inte slagit i) när jag går på det. Utom nerför trappor, som går helt smärtfritt. Eller när jag rider, som också går helt smärtfritt.
Vi har för övrigt införskaffat en sadel nu, även om det inte har med den specifika händelsen att göra utan har stått på listan länge.