@Gabby_Ossi så glad för din skull att det gick bra! Jag hade också en unghäst en gång som gillade att rulla fast i boxen, sen låg hon bara där o väntade på hjälp...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Pontevecchio Klart det kvittar vart i Skåne du skickar honom, han kommer tillbaka heeeeelt lobotomerad! hahahahahahha
Du överträffar mig. Jag är heltidsarbetande utan barn med två hästar i stall där jag får hjälp med allt på vardagarna. Packar bara höpåsar själv. Tycker ändå det är svårt att hinna med. Två friska hästar som ska tränas och utbildas. Saknar ridhus denna årstid men får köra till ett någon/några gånger i veckan.Jag är väl lite mesig på vem jag kan tänka mig lämna honom till.. Beridaren som rider nu är DUKTIG! men även henne får han av. Han är så liten och kvick att det säger pang. Sen att jag är mer än heltidsarbetande småbarnsmamma med 2 hästar i kollektivstall gör sitt till..Varje dag går bara inte.
Hoppas han kommer ur det där trotset snart!Frasses mamma är 23 så hon rids mest av medryttaren. Helt vansinniga pengar för en häst jag inte nyttjar men hon är mitt livs kärlek så hon åker ingenstans
Sen mockar jag bara, gör foderhinkar och fyller vattenhinkar. Passen är insläpp och kväll vardag plus helger. Jag har 2 av 13 hästar men säljer en del pass.
Det jobbiga för mig är att vi visserligen har den enorma anläggningen som granne men det är en kvart i beckmörker på leriga vägar dit. Vi har ingen volt eller liknande vid stallet så all motionering blir så omständlig. Ridhus är najs men risken att jag hoppar upp på frasse bland tränande ekipage och 15 andra är obefintlig.
Läste om tråden igår kväll. Det jag skrev i jan-feb känns långt bort, där jag knatade iväg och red min unghäst själv. Men trotsperioden har ju inte varit 4 år och det gav mig hopp om att vi snart är back on track. Jag måste helt enkelt lägga in mer energi på just ridningen.
Det är lätt att fastna i det där "fixandet" när man har små barn! Dvs man mockar, fyller hinkar och påsar, pysslar och grejar och sen har tiden man avsatt till stallet strax gått! Istället för att prioritera ridningen och skynda sig som f-n med det andra. Jag har ju 2 barn som tagit mängder med tid bort från min stalltid, förstår precis hur du har det som heltidsarbetande småbarnsmamma, med min 1:e prioriterade jag bort ridningen men efter den andre hade jag bestämt mig redan innan att så ville jag inte ha det igen. Man får kriga lite för att hinna med allt och det är ju ett val man gör, är ju helt ok att inte orka göra det och prioritera bort ridningen under en period.Frasses mamma är 23 så hon rids mest av medryttaren. Helt vansinniga pengar för en häst jag inte nyttjar men hon är mitt livs kärlek så hon åker ingenstans
Sen mockar jag bara, gör foderhinkar och fyller vattenhinkar. Passen är insläpp och kväll vardag plus helger. Jag har 2 av 13 hästar men säljer en del pass.
Det jobbiga för mig är att vi visserligen har den enorma anläggningen som granne men det är en kvart i beckmörker på leriga vägar dit. Vi har ingen volt eller liknande vid stallet så all motionering blir så omständlig. Ridhus är najs men risken att jag hoppar upp på frasse bland tränande ekipage och 15 andra är obefintlig.
Läste om tråden igår kväll. Det jag skrev i jan-feb känns långt bort, där jag knatade iväg och red min unghäst själv. Men trotsperioden har ju inte varit 4 år och det gav mig hopp om att vi snart är back on track. Jag måste helt enkelt lägga in mer energi på just ridningen.
Hade velat se den clinicen! Kan du snabbreferera lite?Florence har vilat sedan i lördags nu, har haft så mycket att göra med möten etc. Var också på unghästclinic för Christoph Hess i tisdags, väldigt inspirerande så det kliar egentligen i fingrarna att hoppa upp igen
Tror jag hittade varför hon blev så svullen i bakbenen också, när jag tittade noggrannare såg jag att hon hade stora skrapsår precis på undersidan/baksidan på båda bakkotorna, precis vid sporren. Så har väl antagligen kommit in lite skit där, är ju rätt utsatt ställe...
Hade velat se den clinicen! Kan du snabbreferera lite?
Vad bra att du hittade varför hon svullnade, känns alltid bättre än obegripliga svullnader även om det finns svar på det mesta.
Det är lätt att fastna i det där "fixandet" när man har små barn! Dvs man mockar, fyller hinkar och påsar, pysslar och grejar och sen har tiden man avsatt till stallet strax gått! Istället för att prioritera ridningen och skynda sig som f-n med det andra. Jag har ju 2 barn som tagit mängder med tid bort från min stalltid, förstår precis hur du har det som heltidsarbetande småbarnsmamma, med min 1:e prioriterade jag bort ridningen men efter den andre hade jag bestämt mig redan innan att så ville jag inte ha det igen. Man får kriga lite för att hinna med allt och det är ju ett val man gör, är ju helt ok att inte orka göra det och prioritera bort ridningen under en period.
Tror säkert att han snart växer ur det hela med hjälp av din medryttare och ha inte dåligt samvete för det ena eller det andra, tids nog kommer tiden ikapp både för Frasse och för dig!
Har sett o läst ett iaf. Hade hippson också?Bra referat i ridsport från den clinicen!
Tog de flesta flera varv innan hästarna förstod att de skulle byta gångart utan handen, bara fälttävlansryttarna som klarade på första försöket .