Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja Eskil är lite lat så han orkade inte bygga egen bana!@Novali01 Eskil hoppar ju hindren som vi byggde till Florence igår
Kul att det går så bra för alla!
Här har det gått åt helvete istället. För en månad sen flyttade Iskas bästis, hon tog det... mindre bra. Hade sprungit runt mycket i hagen. När jag kom ut på kvällen var hon gallig i ett bakben, men då de precis släppts på bete och jag inte kunde se någon hälta var jag osäker på om det var en skada eller en foderbytesrelaterad galla (som hon haft någon gång innan). Jag provade låta henne vila helt 2 veckor, ingen skillnad. Provade arbete henne lite lätt, ingen skillnad. En liten galla, men konstant. När den var kvar även trots lättare arbete så fick hon vila ytterligare 2 veckor utöver ett par promenader för hand. Fortfarande oförändrat.
Tog ut en veterinär idag som konstaterat senskada långt ner, troligen har hon råkat trampa snett under något av sina race i hagen.
Lite, lite halt (jag är själv dålig på att se bakbenshälta), och senskadan var mycket lindrig och läkte redan väldigt bra enligt vet. Ska fortsätta vila i hage ytterligare 2 månader innan hon ska sättas igång igen långsamt.
Vet verkade positiv med prognos för hobbyridning och lättare tävling, men han gissade på ca 40% risk att hon inte håller för den nivå jag vill rida på i framtiden (upp till msv). "Only time will tell".
Så jävla trist verkligen. Men jag är såklart glad för att det inte var något värre...
@Mistimed Det är en ung häst och de läker jättebra! Det är många många år tills du kan veta om det tar stopp nånstans och kanske mer troligt att det tar stopp pga bristande förmåga hos ryttare/häst än en skada som 4-åring när den redan läker så bra. Jag tror du ska ta det på den hoppfulla sidan även om jag förstår hur du känner just nu, är aldrig kul med en senskada. Gör ett nytt UL i höst då får du mer information om hur stor ärrbildningen är.
Ånej, vad tråkigt! Men låter konstigt att en mkt lindrig senskada skulle göra att hon inte kan gå msv om några år? Det finns ju många hästar som haft senorna nästan helt avrivna som läkt ihop och tävlat hoppning/fälttävlan sedan.
Om du är riktigt orolig så åk in med hästen till en klinik för en second opinion och hör med dom om det finns åtgärder som kan få det att läka ännu bättre. T.ex. stamceller tror jag de börjat använda till senskador nu med bra resultat.
Håller tummarna att hon blir helt återställd så du kan få tävla precis vilka klasser du vill!
Tack! Haha vilken jävla galen dag, ska sammanfatta den imorgon men 9-9 i hoppning
Det fattade inte jag. Tycker teknik är så svårt att avgöra men hon gillade honom förra året så jag hoppades bara han skulle orka. Han var bra trött på ridprovet.
Tack för roddandet med allt strul
Tack! Haha vilken jävla galen dag, ska sammanfatta den imorgon men 9-9 i hoppning
Men wow!Tack! Haha vilken jävla galen dag, ska sammanfatta den imorgon men 9-9 i hoppning
Haha grön bakgrund o häst som hoppar men vi har ju olika färg på våra hästar ju! Både på bilden och i tråden!