Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Min "lille" 07.
Eir fra Østbygda.Sto e.Trur fra Wetsinghe u.Embla fra Hommen ue.Gustur fra Midsitju

April i år,en lerig hage...

Eirhjemme-April09194.jpg

Fra beitet i sommer.

Haugesund1042.jpg

Haugesund1076.jpg

Haugesund1078.jpg

Tycker också hon är snygg! Lite mer muskler med åldern och ridning så blir det nog kalas! Vad är det för stam på henne?

Hon är e: Dökkvi frá Mosfelli och u: Vaka fra Vidvik, ue: Lettir fra Flugumyri.

Jag längtar så tills det är dags att komma igång med henne...

Hon är jättefin! :love:

Du verkar lyckas bra med din avel! Har precis för mig att jag sett något yngre sto på bild (e. Skyr) som jag också gillade massor. Undrar om det var samma mamma kanske... Ska genast kolla upp det i den andra tråden!
Du får fortsätta uppdatera med bilder så vi får se vad det blir av dom små liven! :)

Hon är jättefin! :love:

Du verkar lyckas bra med din avel! Har precis för mig att jag sett något yngre sto på bild (e. Skyr) som jag också gillade massor. Undrar om det var samma mamma kanske... Ska genast kolla upp det i den andra tråden!
Du får fortsätta uppdatera med bilder så vi får se vad det blir av dom små liven! :)

Vad kul att höra! Vi har alltid trott på Vaka trots att hon är obedömd. Än så länge har hon som sagt 4 avkommor; Vindfaxi 3 år e:Oskasteinn, Villimey som är 2, Vidja 1 år e: Skyr och Vittra 0 år e: Skyr.

Jag längtar så efter att komma igång med de allihop!:banana:

Vad kul att höra! Vi har alltid trott på Vaka trots att hon är obedömd. Än så länge har hon som sagt 4 avkommor; Vindfaxi 3 år e:Oskasteinn, Villimey som är 2, Vidja 1 år e: Skyr och Vittra 0 år e: Skyr.

Jag längtar så efter att komma igång med de allihop!:banana:

Jag förstår att du längtar!! När har du tänkt börja med killen efter Oskasteinn? Ska du rida in honom själv?

Trådkapning men jag måste fråga, har Barki nån förälder som är skimmel? Det behövs ju som bekant en skimmel-förälder för att avkomman ska bli just skimmel...
Han ser dock väldigt ut som en skimmel, han har blekt benen sent vilket är vanligt.
Min Pjakkur föddes svart och han blekte benen, svans, man och "bläsen" i ansiktet sist, nu är han 14 och när han var 12 var han fortfarande svart på ovan nämnda ställen. Benen är fortfarande svarta.

Jag förstår att du längtar!! När har du tänkt börja med killen efter Oskasteinn? Ska du rida in honom själv?

Det är tänkt att han skall till JH i höst. Vi har beslutat att ge honom en chans som hingst och jag är inte tillräckligt duktig för att ta fram det bästa i honom.

Har redan kommit fram till att han hade skimmelanlag och att har blir skimmel ;) Frågan är vad grundfärgen är...Hade en hel tråd uppe om det förut!

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka