Sv: Födda: 2006
Vad stora och välväxta era 06
r ser ut..
Min är nog lite "sen" i sin utveckling, sista kulan kom ner först i somras, kastrerade i november då jag inte har möjlighet att hålla hingst, men han var heller inte det minsta hingstig.
Oliver från Tavelsjö
e: Gaukur fra Innriskeljabrekku(stavning?)
Han ser fortfarande ut som en valp kan jag tycka, växer i ryck helt tydligt. Stallägaren tycker han ser lovande ut, kanonfina gångarter, tror han är fyrgångare.
Vi har markarbetat lite, flytta för tryck och att jag pekar vart han ska gå. Halvtömkört där jag går typ vid rumpan och dirigerar vart han ska gå, med grimma och ett grimskaft bara.
Lutar mig då och då över honom, småhänger lite, klättrar upp på stenar så jag är högt över honom.
Tränat att starta i trav på kommando och springa jämte mig (jättesuperbusig blir man då
)
Och i söndags var han med som handhäst för första gången och skötte sig som om han aldrig gjort annat
Travade och galopperade tom lite då det gick så bra. Skuggi är tålmodig och blir inte arg då lilla Oliver i vild förtjusning biter honom i halsen och i ansiktet medan vi springer
När vi får lite bättre underlag ska jag börja tömköra och antagligen köra in honom också. Hade först tänkt sitta på honom innan sommaren för första gången, men det blir nog efter sommaren istället, han ser så päcklig ut ännu
Jag ska rida in honom själv med hjälp av tränare förståss, kanske behöver jag lite mer hjälp vid töltsättning, men det får vi väl se.
Om han ser fin ut i vår ska jag nog ta med honom till unghästmönstring, kanske kan ge mamma och mormor lite bättre blup