Sv: Fodax och andra färskfoder.
Det står inte exakt mängd spannmål, men däremot står alla köttingredienser före det i listan.
Nordic äter inte mina, så det fick jag ge upp rätt fort. Svindyrt var det ju också
Grön är den med minst fett i, för hundar som rör sig mycket men som har relativt lätt för att gå upp i vikt.
Vit är för väldigt aktiva hundar, har lite mer fett/protein än ovanstående.
Röd är för superaktiva hundar, exempelvis slädhundar och liknande, har mest fett/protein i sig.
Mina fungerar både på vit och röd, men jag får ge rätt så mycket till dom svårfödda av den vita, så jag valde den röda då istället. Den tyckte dom ännu mer om, förmodligen pga fisken
Att det ser lite grått ut ibland är ingenting mina hundar bryr sig om, dom går efter lukten på maten. Ett flertal av dom skulle aldrig få för sig att ta en kula Doggy i munnen, utan äter bara om det verkligen luktar fett om kulorna.
Jag har löst att dom gärna fryser ihop med varandra på ett rätt enkelt vis. Jag har ca 30 min körning hem från lastbilen, och då tinar dom ju liiite på ytan. Då smäller jag dom i backen innan dom stoppas ner i frysen bara, och för det mesta fryser dom inte fast i varandra igen då. Vid dom tillfällen det blir så, tar jag bara en kniv och lirkar ner i springan, och får på så vis loss dom igen.
Det tar mig kanske 5 min om dagen, att förbereda hundarnas mat, vilket känns rätt överkomligt när det ändå är 4 st hundar.