_Sascha_

Trådstartare
Om hästen har jättelite pannlugg ska man använda flyveil då, eller får hästen bort flugorna ändå?

Ha flyweil, eller sån där flughuva. Det är mycket skönare för hästarna så dom slipper ha massa flugor i ögonen pga en liten pannlugg :)

vi, (med andra ord jag.. :smirk:) använder bara flyveilen när dom måste ha grimma på sig.. Annars har vi alltid Flughuvor! Jag tycker dom e bättre, osså slipper dom grimmorna.. :) Om det bara gällde tjockleken på pannlugg, skulle min ena ponny inte behöva nånting.. Hans pannlugg mäter ungefär en dm i diameter när man tar den i hande och "klämmer" ihop den allt vad man orkar.. :D

Min häst blir bara irriterad på sin fly-weil och dessutom blir han så skavd av grimman. Flughuvan är inte heller bra eftersom han älskar att rulla sig och då ser han inget sen :crazy: (jag har provkollat genom den...) Men han har jättelite pannlugg så han skulle nog behöva lite hjälp.

M.

Har du använt Myggnät nån gång?? Jag tycker inte att det är svårt att se igeom det, om det inte sitter för nära ögonen.. Därför köper jag hellre en större Flughuva än använder Flyveil. Se bara till att den inte trycker på ögonen.. :)

De erfarenheter jag har är att de inte ser staket lika bra som vanligt (elrep) och att om de har rullat sig i gräs och jord så täpper det till hålen. Jag har då inte sett särskilt bra genom en lortig flughuva. Och jag tror inte att min häst gör det heller om han inte har röntgensyn ;)

M.

Jag har inte märkt att hästarna störs av en flughuva och ögonen är mycket finare med en sådan än med en flyveil som enligt mig inte fungerar mer än måttligt. Min röst faller på flughuvan om det hålls ren och som det sagts innan - inte trycker på ögonen.

ok, ska se hur mkt hon störs av flugorna men risken är att hon kommer rulla sig hur mycket som helst eftersom hon inte gått i hage sen förr asommaren :eek: :crazy: :mad:

Min pOny har STOR pannlugg,men jag har flyeweil på honom ändå.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 126
Senast: Reshästen
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: Blyger
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka