R
Raderad medlem 120709
Jag har genomgått en npf-utredning. Det var 5 entimmesmöten med en psykolog plus WAIS IV (tror jag det var). Jag fick ingen diagnos, varken autism eller add.
Jag skulle faktiskt be om att få göra om den, och helst med en annan psykolog, för att få en second opinion om inget annat. Nu vet jag visserligen inte hur du betedde dig under den utredningen, men om du t ex maskerade eller inte svarade fullt ärligt på alla frågor så skulle jag inte bli förvånad om resultaten inte blev fullt korrekta. Det händer väl också att man helt sonika inte får nån diagnos om de tycker att man framstår som för välanpassad, eftersom det hör till diagnoskriterierna att ens svårigheter ska vara handikappande. Och så som du beskriver din tillvaro låter för mig som någon med NPF som blivit totalt utbränd, inte en annars neurotypisk människa som "bara" fått en utmattningsdepression.
Men jag lämnar det spåret här. Eftersom du bara verkar ha sett början av inlägget och inte riktigt tagit in resten så tror jag inte att jag har så mycket mer att bidra med i tråden. Jag fattar, A-ordet är något som får många att rygga tillbaka, för de vill inte vara En Sån Där.