Flytta och ta med hästen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Anemona
  • Startdatum Startdatum
A

Anemona

Jag är sugen på att flytta till Göteborg men jag vet inte vad jag ska göra av hästen, :crazy: problemet är att de är en kallblodstravare men han är bara ett år så jag funderar på om de är tillåtet att låta han gå premie där?:confused:

Och sen träna han där nere, sen får man ju se om man trivs där nere eller om man flyttar upp på ett par år. Hade de inte vart för att jag fött upp han själv så hade jag sålt honom, men tycker för mkt om han. Eller ska man leasa ut han? men de känns inte heller bra...

Har ingen aning hur jag ska göra nån som har några ideer? :)

Sv: Flytta och ta med hästen?

Klart han kan gå premie på Åby. Det finns minst ett kallblod i träning på Åby, han heter Raggmunken :)

Vi inte heller några tävlingar för kallblod men visst kvalar/premar det en och annan varje år!

Och så har vi två finska kallblod som vi brukar träffa när vi tränar, när de blir färdiga ska de till Finland och tävla... :D

Okej men de låter ju bra :) Då slipper det var ett hinder att flytta, de enda tråkiga är väl att de finns så få sparringpartner.

Kan skvallra om att Åby travgymnasium har två kallblod som ska gå premie på åby i höst om allt går enligt planerna...
Så visst kan du ta med dig din pålle ner!:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 439
Senast: Bowman
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 452
Senast: Hedwig
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur