ako
Trådstartare
Inspirerad av tråden som handlade om att flytta med riktigt små banr startar jag nu en om att flytta med lite större. Vi funderar på att flytta från hästgård på landet till villa i villaområde, dels p g a att jag har fått ett jobb som innebär lång pendling o vi i så fall flyttar närmre (ingen större skillnad för sambon i resväg till hans jobb) o dels för att när banen (nu 3½ år resp 4 mån...) blir större så kommer de inte att kunna ta sig till kompisar själva alls om vi bor kvar här (knappt en mil till samhället o ingen lämplig cykelväg - 90 väg utan vägren...), samt att det känns som om det skulle vara bekvämt att bo i ett "vanligt" hus o inte på hästgård med det pyssel det trots allt innebär att ha eget stall. Häst kan man ju ha ändå o dessutom jobbar jag med hästar spå jag lägger på intet vis den passionen bakom mig. Allt har för- o nackdelar o vi har trivts toppen här i tio år, men samtidigt lockar ett mer barnanpassat boende med dagis, skola o kompisar nära ganska mycket. Inget är dock alls bestämt, vi spanar mest hemnet på skoj.
Allt nog så kommer vi ju att flytta ett par mil om vi flyttar alls (om vi ändå ska flytta till villaområde ska vi ju flytta närmre mitt jobb oxå) och Ludvig får byta dagis... detta ger mig lätt ångest bara vid tanken eftersom vi har en sådan superbra förskola o han har så härliga kompisar o fröknar där. Å andra sidan är han en social o obekymrad liten kille som brukar få kontakt med andra barn lätt, och i längden gynnar det ju honom att få bo nära kompisar o skola etc. Egentligen inser jag att jag oroar mig i onödan för något som dessutom kanske inte ens kommer att ske (vi har ju inte bestämt oss för att flytta ens...), men undrar ändå hur det gått för era förskolebarn att flytta o byta dagis?
Tack på förhand för svar !
Allt nog så kommer vi ju att flytta ett par mil om vi flyttar alls (om vi ändå ska flytta till villaområde ska vi ju flytta närmre mitt jobb oxå) och Ludvig får byta dagis... detta ger mig lätt ångest bara vid tanken eftersom vi har en sådan superbra förskola o han har så härliga kompisar o fröknar där. Å andra sidan är han en social o obekymrad liten kille som brukar få kontakt med andra barn lätt, och i längden gynnar det ju honom att få bo nära kompisar o skola etc. Egentligen inser jag att jag oroar mig i onödan för något som dessutom kanske inte ens kommer att ske (vi har ju inte bestämt oss för att flytta ens...), men undrar ändå hur det gått för era förskolebarn att flytta o byta dagis?
Tack på förhand för svar !