flytta in kaniner nu?

Smurfoff

Trådstartare
mina kaniner bor just nu i garaget..och innan dess har dom bara bott utomhus..tror ni jag kan flytta in dom nu i mitt rum eller blir det för varmt för dom ? kan man ha dom i en innebur? (en hona och en kastrat) honan är en hermelin och hanen en vädur . dom får skutta runt i rummet när jag är hemma .

Sv: flytta in kaniner nu?

Jag tror att det går bra att flytta in dem, det är ju värre att flytta ut när det är temperaturskillnader. Självklart ska man vara försiktig, och uppmärksam om man märker att kaninerna ser ut att må dåligt på något sätt. Sen kanske det är bäst att ha lite lägre temperatur inne till att börja med (dock inte ha fönster öppet eftersom det drar, men kanske ett tag innan)

Reglerna är att två dvärgkaniner får minst bo i en bur som är 50x100cm samt minst 50cm hög, men det är ju verkligen minimum.

Jag skulle vänta tills dom har tappat sin vinterpäls, det tycker jag är säkrast! ;)

Frågan är om de har någon vinterpäls, skåne har ju knappt haft minusgrader en dag den här vintern :rofl:

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 984
Senast: KesoNeso
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 427
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix