ASKAPLASKA
Trådstartare
Inte VI, jag har inga sådana fobier, jag gick i KBT och blev av med dem för många år sedan Men jag tror jag förstår Niyamas lite upprörda ton kring spyor. Man blir tyvärr sån - upprörd, oförstående och superanti! Man kan inte riktigt förstå och kontrollera sina känslor kring det där ofattbart obehagliga och man kan definitivt inte förstå hur någon kan utsätta sig för något som kan leda till att man spyr.Jo men även om man har en fobi måste man ju ha förståelse för andra människors situation. Jag menar, ha spyfobi ni men uttryck inte saker i stil med:
" Kan inte folk kräkas på toan?!"
eller "Men varför inte ta medicin mot illamåendet om du vet att du mår illa under start och landning?"
om ni inte vill ha motargument.
Att ens argumentera som om 1) folk spyr där de sitter av illvilja/oförstånd eller 2) alla kan ta medicin som botar problemet blir ju bara tramsigt.
Nu talar jag för hur jag själv hade det och detta är alltså inte @Niyamas ord. Supersvårt för någon utan fobier att förstå och acceptera, jag vet och respekterar även det.
Hursomhelst sätter jag mig på det där jäkla planet på måndag i vilket fall. Jag vill inte påstå att det är en fobi men fasen vad jobbigt jag har det, magen är helt kaosig redan, hoppas jag inte spyr