Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj! Jag trodde det var 14 kg som var max inkl väska. Nej då finns det ju ingen möjlighet att ha valpen i kabinen...CC är väl en stor ras, den lär väl väga mer än 8 kilo (inkl väska dessutom).
Skulle aldrig flyga hund i lastutrymme så jag hade valt bil.
Det kanske är olika för olika flygbolag? De jag har kollat tidigare har haft gräns 8 kg.Oj! Jag trodde det var 14 kg som var max inkl väska. Nej då finns det ju ingen möjlighet att ha valpen i kabinen...
Där har du fel, det är åtskilliga hundar som fått vända på Arlanda o återvända till ursprungslandet.och då sitter man illa till för då blir hunden inte insläppt i landet men får inte heller resa tillbaka.
Där har du fel, det är åtskilliga hundar som fått vända på Arlanda o återvända till ursprungslandet.
Egentligen får du inte komma in i något EU-land utan pass och rabiesvaccin - men vi är de enda utom kanske UK och Irland som kontrollerar vid gränsen. Jag vet att vi skickar tillbaka, men jag är osäker på om det verkligen är juridiskt riktigt (det är korrekt ur ett nationellt perspektiv - men osäkrare ur ett EU-perspektiv).Där har du fel, det är åtskilliga hundar som fått vända på Arlanda o återvända till ursprungslandet.
Danmark med fl länder har ff kvar det vi inte har ,att du kan ta in en valp mellan 8-12 v ovacc om du intygar att den bara bott hos uppfödaren (sålde en till DK för någon mån sen o fyllde då i ett sådant intyg.)Egentligen får du inte komma in i något EU-land utan pass och rabiesvaccin - men vi är de enda utom kanske UK och Irland som kontrollerar vid gränsen. Jag vet att vi skickar tillbaka, men jag är osäker på om det verkligen är juridiskt riktigt (det är korrekt ur ett nationellt perspektiv - men osäkrare ur ett EU-perspektiv).
Danmark hade ett stort hundsmugglingsfall nu i veckan och det kan vara ett tecken på att kontrollerna skärpts.