Flyga häst till Dubai?

Sv: Flyga häst till Dubai?

Hästarna blir bjudna på resan, men ägarna får betala sin resa själva.
Så var det iaf när min sambos ex åkte ner förra året.

Nej guv va mkt förutfattade meningar ni har ni som sitter här har. Vi har galopphästar som flyger till Dubai då ´med jäna mellanrum. Jag ska PMa dig så får du veta mera ang transport osv. De är inga problem alls.;)

Nej guv va mkt förutfattade meningar ni har ni som sitter här har. Vi har galopphästar som flyger till Dubai då ´med jäna mellanrum. Jag ska PMa dig så får du veta mera ang transport osv. De är inga problem alls.;)

Tänkte på det där med karantän... Du kanske vet det... Står inte era galopphästar i typ "europeiskt" stall under tävlingar så att de kan flyga hem utan karantän sen. Så är ju förfarandet i typ Canada där jag har varit. Tävlingshästarna står i "karantän" under själva tävlingarna. Och en "hobbyhäst" skulle väl behöva karantän innan den fick komma ut ur landet egentligen, eller är jag helt ute och cyklar nu?

Så hur fungerar det med att ta hem hästen från Dubai? (det var någon som undrade förut och den frågan verkar lite bortglömd så jag tänkte av ren nyfikenhet plocka fram den igen...

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 105
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Senast: Brynja
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 228
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar