Flugtäcke och eksemtäcke

V

vivianhegre

Kansje en dum fråga, men vad er skillnaden på flugtäckena og eksemtäcket i Hööks? Det står ju inte om nån spesiell annan funktion på eksemtäcket. Ser ju derimot at det er mer täckande och luftigt.

Jag antar att enda skillnaden är materialet. Flugtäcket har väl möjligen ett tjockare material så inte hästarna känner flugorna alls.
Eksemtäckena är även mer elastiska.

/Niggi

-----------

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Det är väl så att det ena knäpps som ett vanligt täcke under buken och under halsen. Medan det andra är helt täckt överallt. Också materialet förstås... ;) Jag har det "heltäckande" på min islandshäst. Jag tror man oftast har dom på såna typer som nästan inte tål nånting...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 802
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Står lite i valet och kvalet på om jag Hööks eksemtäcke skulle kunna vara en idé, det som heter Shield nånting. Köpte ett Fly...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: skiesabove
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 034
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18