Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Näckens Broms Broms.
Vågar inte Ultra sheild efter att ena hästen tappade all päls av den.
Näckens har jag läst lite om. Funkar det mot mygg, broms och fästingar?
Fästingar vet jag inte, vi har knappt några här uppe. Däremot så funkar den väldigt bra på mygg, knott, broms och diverse flugor.Näckens har jag läst lite om. Funkar det mot mygg, broms och fästingar?
Hästen har fått skavsår av fluguvan.... Så nu går han utan. Vi ska testa med en vanlig flyveil.
Läste nånstans att man kunde stryka skillingaryds hästsalva runt ögorna för att hålla flugor borta, men hur nära vågar man gå? Hur illa är det om det börjar rinna och hamnar i ögonen?
Har nån testat flyveilen från hööks som man kan använda utan grimma? Vad tycker ni om den?
Jag har använt skillingaryds hästsalva där solen ligger på flera gånger utan någon brännande effekt. Vet du vad i innehållet som kan ha skapat den effekten du upplevde? Någon olja eller så?Nej, stryk inte skillingaryds salva nånstans där solen kan komma åt. Det gjorde jag runt ögonen på hästen och det blev nästan som brännsår när hästen varit ute i solen och all päls på de områdena försvann. Verkar som att solen värmde upp salvan så att det blev för varmt. Kände mig som världens sämsta matte... Nu har de flughuva, sån vit med svarta luddkanter. Men runt juver/skap funkar skillingaryds salvan kanon, där kommer ju inte solen åt så ofta, sällan de ligger med magen i vädret nån längre stund