vilse

Trådstartare
Som man lätt ser igen, var finns det att köpa?

Skulle väldigt gärna vilja ha flughuva i hagen på min häst då hennes ögon är väldigt irriterade av flugorna. Men hon hatar de jag provat, troligen för att synen försämras ganska mycket.
Så har jag tur har hon på sig den 10 minuter innan hon bestämmer sig för att rulla sig och därmed dra av den *sucka*

Finns det några som skyddar bra över ögonen, men ändå ger bra syn?

Sv: Flughuva

Hej!

De ser faktiskt helt ok genom luvorna, tror inte att det är de som är problemet. Snarare är det så att det kanske kliar lite och den hellre vill vara "naken". Jag har för mig att hööks har en ganska bra modell som är i syntet som går ner en bit över nosryggen samt ner över nacke/hals och så ett fint nät över ögonen, den borde sitta något bättre än de traditionella stela med kardborreknäppning.

Hoppas du hittar nåt bra så den slipper allla sommarplågor! :)

Jag håller med. Jag har svårt att tro att det kan bero på att synen försämras (provtittar man själv så märker man att synen faktiskt inte påverkas särskilt nämnvärt) utan det är väl snarare så att det känns lite ovant alt. att huvan är av så dålig modell att den inte tål lite tuffare tag (kli, rullningar o.s.v.). Så testa att prova en mer modell av lite bättre kvalité blir mitt tips. :)

Jag tycker du bör prova Hööks flughuva isåfall.. Hade det till min gamling förut och ska köpa den åt min 5åring.. Den heter FLY MASK SPECIAL och finns på Höööks för 149kr, kika in den ;)

säger som ovan, och köp inte den billigaste då den kan vara hård och kännas obehagligt för hästen.

Vi brukar ta av huvorna på natten, då det kan bli lite mörkt för de. Min häst han hoppa till ibland när han har den på sig, mest för att han upptäcker "faror" senare..

Vi använder den enklare "kardborrvarianten" utan problem.
Viktigt är att den inte är för liten och att hästens ögon är ordentligt fria innanför.

LIA

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 742
Senast: Ceta
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka