flockledare

Sv: flockledare

Detta är väldigt tydligt med vår hund.
Hemma hos mamma och hennens sambo där han inte har etablerat en trygg relation så går han bärsärk och lyssnar över huvud taget inte.
Han är helt enkelt inte trygg när han visstas med människor som inte har befäst sin rang hos honom. Mamma och sambon låter han göra som han vill och sticker till honom godis i tid och otid. De har älskat honom från första stund och varit jättesnälla mot honom men de kan inte ge honom tillräcklig trygghet för att han ska lita på dem som ledare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 593
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 499
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp