Flicknamn.

Sv: Flicknamn.

Bianca, Katarina är inte så vanligt, tycker man skall lute sig lite bort från 'de mest populära namnen'
 
Sv: Flicknamn.

Tindra Stella Nova tänkte vi först, alltså "Tindra nya stjärna", men det blev en Tindra Madeleine istället'

andra fina

noomi
arwen
amourine
nikki
 
Sv: Flicknamn.

Och så betyder det "den lyckliga". Min Felicia är underbar!:love: :love: :love:

(Hur rimmar man på Felicia???)

Våran dotter heter Nicole. Men jag vet inte vad det betyder, ( någon här kanske vet) Michelle är ett fint namn med. Jag gillar inte namn som tex Madelene. Alltså namnet är väldigt vackert med det blir ju ofta Madde och det e ju lite trist.
 
Sv: Flicknamn.

Tindra Stella Nova tänkte vi först, alltså "Tindra nya stjärna", men det blev en Tindra Madeleine istället'

Lite kul. En av mina katter heter Tindra. En av mina hästar, egen uppfödning, heter Cassiopeia Nova.
Cassiopeia är ju en stjärnbild och Nova är ju ny. (Tillnamnet Nova fick hon eftersom det redan fanns en connemara som hette Cassiopeia så vi fick ju lägga till något. Det blir ju då "Nya Cassiopeia". Lite smart också eftersom vi heter Nyqvist i efternamn :) )

Jag gillade verkligen namnet ni tänkte på först :)
 
Sv: Flicknamn.

Min bebis i magen ska heta Nova.

Så tycker jag att Feline är jättefint=)
 
Sv: Flicknamn.

*kl*

Jag och min sambo har redan bestämt vad våran dotter ska heta. Dock är hon inte "tillverkad" än med ack så påtänkt! :love: Sen är det ju absolut inte säkert att det blir en dotter och då har vi problem med namnet...har absolut ingen aning om vad en eventuell son ska heta! Konstigt att man rutar in sig så på ett namn att det inte finns några alternativ; det kommer bli en dotter - punkt slut! Snacka om enspårig tankegång...! Får vi en dotter så ska hon heta Ellinor! :love: :love:

Andra namn jag tycker är fina är :
Julia
Nina
Tyra
Tove
 
Sv: Flicknamn.

Eller namn som även har annan betydelse så som Bo, Stig, Sten, Axel, Lina mm
 
Sv: Flicknamn.

En arbetskamrat till mig har en dotter som heter Pärla. Det tycker jag är himla sött.
 
Sv: Flicknamn.

1. Sanne/Sanna
2. Jonna
3. Angelica

Det var de namn som vi funderade på när våran sista dotter föddes (till våran förvåning eftersom vi trodde på en Per Anton :rofl: ).
Till slut blev det Sanne Angelica.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 173
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 778
Senast: gammalek
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 020
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp