Flicknamn.

Sv: Flicknamn.

Heter hon Iowa som delstaten i USA?

Fina flicknamn tycker jag är bla.
Elise
Alva
Alvida
Kerstin
Astrid
Maja

Namn som går fetbort är Nova, Stella, Tindra och alla W-namn. Det blir fult uttal med W istället V.
Gillar inte heller en massa onödiga bokstäver som inte behövs.
Det ser inte smart ut. Namn bör stavas som de låter och ska stavas enligt stavningsregler.

-Yohannah

Haha du beskrev det exakt som det är! Jag har en kompis som heter Jannicé, och du har helt rätt i att hon hela tiden får säga hur det uttalas och stava det åt folk, men hon gillar sitt namn för att det är annorlunda. Jannicé uttalas Jannike.
Fast jag undrar om det finns något språk där c uttalas som k framför ett e. Det blir liksom fel rent språkmässigt att stava det Jannicé och uttala det Jannike.
Det naturliga sättet att uttala Jannicé är ju Jannisé, med betoning på e:t.

Min (förhoppningsvis) blivande dotter ska heta Vilda Elvira och sedan ett tredje namn som pappan ska bestämma.
Vi var överens om Elvira och jag vill använda "Vilda" så då får han stå för det tredje då det dessutom är han som anser att det ska vara minst tre namn. Jag skulle vara nöjd med ett.........

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 554
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 631
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 340
Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 300
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama