Flicknamn.

Sv: Flicknamn.

Heter hon Iowa som delstaten i USA?


Fina flicknamn tycker jag är bla.
Elise
Alva
Alvida
Kerstin
Astrid
Maja


Namn som går fetbort är Nova, Stella, Tindra och alla W-namn. Det blir fult uttal med W istället V.
Gillar inte heller en massa onödiga bokstäver som inte behövs.
Det ser inte smart ut. Namn bör stavas som de låter och ska stavas enligt stavningsregler.



-Yohannah
 
Sv: Flicknamn.

Haha du beskrev det exakt som det är! Jag har en kompis som heter Jannicé, och du har helt rätt i att hon hela tiden får säga hur det uttalas och stava det åt folk, men hon gillar sitt namn för att det är annorlunda. Jannicé uttalas Jannike.
Fast jag undrar om det finns något språk där c uttalas som k framför ett e. Det blir liksom fel rent språkmässigt att stava det Jannicé och uttala det Jannike.
Det naturliga sättet att uttala Jannicé är ju Jannisé, med betoning på e:t.
 
Sv: Flicknamn.

Min (förhoppningsvis) blivande dotter ska heta Vilda Elvira och sedan ett tredje namn som pappan ska bestämma.
Vi var överens om Elvira och jag vill använda "Vilda" så då får han stå för det tredje då det dessutom är han som anser att det ska vara minst tre namn. Jag skulle vara nöjd med ett.........
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 173
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 778
Senast: gammalek
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 020
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp