Flicknamn.

Sv: Flicknamn.

Jag kan tycka att Pärla, Ängla, Wilda mm är fina namn.

Men aldrig någonsin att jag skulle döpa mitt barn till det. Det är egenkonstruerade namn som passar hästar eller hundar, men inte barn.
 
Sv: Flicknamn.

*KL*

Jag gillar
Jasmine
Jennifer
Bianca
Esmeralda
Stacey
Isabella
Alexandra
Victoria
Nicole

Men sen gillar jag de amerikanska ghetto namnen också...tex:
Letitia
Alisha
Moesha
 
Sv: Flicknamn.

Jag håller helt med ! Eller Tindra, Vilja, Timilia, Tingla, Nova... jättefint men inte på ett barn och framför allt inte på en vuxen.

Sen har jag svårt för en massa killnamn också..


Fina flicknamn skuklle det ju handla om och jag hamnade på fula killnamn, ursäkta TS.


Jag gillar namn som är hyfsat internationella (iallafall i västvärlden). Och korta, gärna tvåstaviga inte mer.
 
Sv: Flicknamn.

Om min bebis blir en flicka ska hon heta något av (om jag inte hinner komma på fler...)

Alva
Tindra
Angelina
Alicia
Jag gillar även Alíce (med betoning på i:et, men risken är stor att det blir Alice och det vill jag inte). Fast det är faktiskt gulligt det med.

Killnamn kan jag inte komma på något jag vill ha, så det blir säkert en kille...
 
Sv: Flicknamn.

Killnamn kan jag inte komma på något jag vill ha, så det blir säkert en kille...

Säg inte det ;) När jag var gravid för 5 år sedan hade vi snabbt klart för oss vad barnet skulle heta om det blev en flicka, men pojknamn blev vi aldrig klara med.

Nu blev det en flicka som heter Frida Erika Jasmine :love:

Den här gången är vi (nog) klara med namnen oavsett om det blir en flicka eller pojke :D
 
Sv: Flicknamn.

Jo, man får väl se vad det blir :). Blir det en kille så får vi väl dra lott om namn vi tycker är okej. Det känns lite trist men vi har fortfarande ca 4 mån på oss att fundera.

Till micaelathegreat:
Elise tycker jag också är jättefint, men tyvärr heter en bekants häst det...
 
Senast ändrad:
Sv: Flicknamn.

Jag tycker att namn som är egna och lite speciella är de bästa namnen, och roliga stavningar gillar jag också. Som Jannicé (Jannike) mm. ;)

Nej fy sjutton, jag tycker tvärtom, haha!

Om en ungkrake döps till Jannicé, kommer hon förmodligen hela livet få tala om hur hur uttalar det. Dessutom kommer hon få dras med att folk stavar det fel. Därtill tycker jag uttalet på Jannicé är fult, lägger du betoningen på E-et där, vilket du bör göra enligt stavingen? Och uttalar du C-et med s eller k?
 
Sv: Flicknamn.

Maj
Fiddeli
sofie
Casandra
Amelia
Ines
Ina
Ingrid
Bodil
Doris

Hoppas att det varit till lite hjälp
mvh tail
 
Sv: Flicknamn.

Ebba är jättefint.
Liva heter min yngsta för alla barnmorskor påpekade när hon var i magen att jag hade ett livligt barn:)
Tindra börjar bli lite väl vanligt?
Nova är ett annat fint namn på sin lilla stjärna...
 
Sv: Flicknamn.

Självklart passar namnen man valt sina barn. Tror inte någon kan säga att deras barn har ett namn som inte passar dom. Vid födseln har man ju hört om folk som ändrar sig, men då gör man ju oftast det ganska omgånde.

Sedan handlade mitt inlägg om vad jag tyckte passade och inte. Trots att jag inte alls gillar namnet Beata som en kusin till mig döp sitt barn till, så är det klart att namnet passar henne, kan inte tänka mig att hon skulle kunna heta annat. Men jag personligen skulle aldrig välja några av de namnen jag givit exempel på, just eftersom de ser egenkonstuerade ut, även om de är fina.
 
Sv: Flicknamn.

Vår dotter heter Smilla, Heldi, Josefin


Gira :banana:

Som gärna haft Heldi som tilltalsnamn, fast det ville inte maken
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 173
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 778
Senast: gammalek
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 020
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp