Dessutom, i mötestunga verksamheter med generösa flextidsramar blir det ganska orimligt att ta hänsyn till flextiderna i all schemaläggning av möten osv. På min tidigare arbetsplats hade det varit stört omöjligt att klämma in alla möten mellan typ 10-14. Hela arbetsdagen behövs. Flexa får man göra mötesfria mornar och eftermiddagar, om det finns sådana. Som sagt, bara för att det finns flextid betyder inte det att man har en rättighet att nyttja den fullt ut eller att arbetsgivaren inte kan förlägga möten under den tiden.
Jag hade en kollega som principiellt avbokade/tackade nej till alla möten efter kl 15 för att hon gillade att komma tidigt och gå tidigt. Det blev en chefsfråga och hon fick snabbt vika sig. Hon kopplade in facket men de var helt på arbetsgivarens sida.
Jag hade en kollega som principiellt avbokade/tackade nej till alla möten efter kl 15 för att hon gillade att komma tidigt och gå tidigt. Det blev en chefsfråga och hon fick snabbt vika sig. Hon kopplade in facket men de var helt på arbetsgivarens sida.