Fler med BF April 2008?

Sv: Fler med BF April 2008?

Nu försöker vi med magbild igen.
Från v18 (17+1)

16173000.jpg
16172999.jpg
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Ursprungligen postat av Rumble
Om man får ont i svanken, är det tecken på foglossning?!

Jag får inte ont men känner mig 'trött' där emellanåt..

Alltså. Jag har mycket ont i ryggn, ner i ländryggen mot svanken, särskilt när jag ansträngt mig, gått mycket, suttit på en dålig stol, lyft saker osv. Och det blir värre för var vecka (men inte outhärdligt -än) Enligt vad jag förstått är det begynnande tecken på foglossning. Men jag får alltså ont, inte bara "känner mig trött" där. Tacka och ta emot bara för att du inte får ont, iallafall inte än.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Halloj! Är beräknad till 3/4 och är mao i v. 18+5, mitt andra barn. Graviditeten ter sig som den förra, mår kräks till v. 10, lugnt fram till v. 15, foglossningskänningar och starx därefter har sammandragningarna gett sig till känna... :smirk: Var och tävlade med pållen i lördags och kan rida som vanligt, gör varken till eller från för vare sig foglossningar eller sammandragningar. När jag väntade dottern så försvann foglossningen efter ett par veckor så jag hoppas på samma nu.

Har inga bilder på magen, men har väl gått upp runt 2-4 kgm beroende på när man börjar räkna :smirk:. Tycker dock att den är större än sist.

Ser fram emot en ny bäse i april!
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Vad roligt!
Grattis! :)

Känner inte av någonting alls, förutom att jag är kissnödig ofta då. Men annars har jag mått toppen, inget illamående bara lite halsbränna då och då. Så tröttheten i början men den har försvunnit :bow:

För 3 veckor sedan, när jag var i v 13, fick vi se pyret på UL och fick även 2 bilder med oss hem :love:
Längtar till rutin-UL om 2 veckor då vi får se knytet igen :):bump:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Har hört att man har mycket illamående om det är en pojke man väntar och lite eller inget alls om det är en flicka. Verkar stämma kanske? ;)

För mig stämde det. ;):D
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Och jag har hört tvärtom, mkt illa mående = flicka och lite = pojke, men inte stämmer det i vilket fall som helst ;)! Jag fick en flicka och mådde kräks och kamraterna som inte mådde illa alls fick oxå flickor...
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Hihi, ja kanske stämmer då ;) Men det verkar vara induviduellt det där.. Så jag vet inte hur pass väl det stämmer.

Har en arbetskompis som också är gravid, hon har BF 3 dagar senare än mig :D Hon mår också toppen och har inte heller haft något illamående. Det blir spännade att se sen om vi får samma kön på bebbarna eller olika :)
 
Sv: Fler med BF April 2008?

*knappplån*
N har vi varit på UL och sett vårat lilla underverk för första gången :love:. Helt otrolig känsla. Kan titta på bilderna jag fick med hem hela tiden. Var framflyttad så nu är jag bara i v 17(16+1) och har BF 29/4 istället för 18/4, men men. Har ni köpt mammabyxor än och i såfall var hittde ni dom? Tycker det är jättesvårt att hitta fin :confused:.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

*knappplån*
N har vi varit på UL och sett vårat lilla underverk för första gången :love:. Helt otrolig känsla. Kan titta på bilderna jag fick med hem hela tiden. Var framflyttad så nu är jag bara i v 17(16+1) och har BF 29/4 istället för 18/4, men men. Har ni köpt mammabyxor än och i såfall var hittde ni dom? Tycker det är jättesvårt att hitta fin :confused:.

Vi var på UL idag :love: fick även veta könet på vår liten, men det håller vi hemligt ett tag. Många av skrönorna stämmer - men många inte ;) Är i v19+1 idag.


Mammabyxor.. Jag har ett par från BOOB :bow: (Mamma Mia store i Sthlm men de finns ju via nätet också), och ett par bruna som jag hittade på rea på POP's outlet i Barkarby, Sthlm. De får räcka till magen blir större, tänkte införskaffa ett par vanliga hängslebyxor också, det finns väl på H&M, typ.

Mitt största problem nu är att jag vill ha långkallingar/strumpbyxor i ULL eller något annat hysteriskt varmt, hittar inget gravidvänligt så jag får väl köpa vanliga och vika ner under magen, antar jag, om ingen har något bra tips?
 
Sv: Fler med BF April 2008?

*knappplån*
N har vi varit på UL och sett vårat lilla underverk för första gången :love:. Helt otrolig känsla. Kan titta på bilderna jag fick med hem hela tiden. Var framflyttad så nu är jag bara i v 17(16+1) och har BF 29/4 istället för 18/4, men men. Har ni köpt mammabyxor än och i såfall var hittde ni dom? Tycker det är jättesvårt att hitta fin :confused:.

Kul med UL!
Vi ska på vårt andra på tisdag! Ska blir skoj att få se vårt pyre igen!
Den här gången är det rutin-UL så då det är väl mer 'nogrannt'/genomgående gjort än det första vi fick i v 13, när vi träffade överläkaren.
Är i v 18 (17+3) nu, får se om det stämmer efter UL sen med :D
Jag hittade ett par mammajeans på Lindex som är sköna, men inte så snygg färg. Sen har jag köpt ett par svarta mammabraller på H&M som är helt ok. Har inte använt dom så mycket än, men blir nog mer och mer nu.

Vi var på badhuset och badade med barnen och deras kompisar. Efter en sväng i äventyrsdelen när jag gick upp kände jag att magen blev 'tung', kändes då att jag faktiskt har en bebbe i magen :love:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Hej på er!

Tänkte jag skulle ge mig till känna. :angel: Nu när vi vet att allt är bra, finns det ingen anledning att skriva under anonymt nick, det är jag som är Rumble :D

Idag har vi varit på rutin-UL och allt som gick att se var fint och normalt med vårt lilla pyre. :love: Så underbart att få se det lilla hjärtat picka :love:
Blev fram- eller tillbakaflyttad, vet inte vilket. Hur som helst, istället för 23/4 har vi nu BF 3/5.. vilket också är min födelsedag :banana::D

Hoppas ni andra mår bra med!
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Knapplån.
Kul att alla verkar må bra. Mår fint men är lite öm i svanskotan. Tycker att magen växt massa över helgen, får lov att ha mammabyxor på jobbet nu, tur att vi får sånna. Har ni börjat handla nått till bäbisen än? Kollat på barnvagn? I såfall vad har ni tänkt er?
Smyger in en bild på magen, V17 (16+6)
16536721.jpg
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Vilken söt mage! :)

Vi har inte handlat något än, förutom att jag köpt en tröja som det står 'My dad is stronger than your dad' på :D Så söt! :love:
Barnvagnen blir en nyare begagnad kombi som vi kan ha hela tiden har vi sagt.
Väntar med att göra iordning rummet med och köpa grejer till i vår. Är tidigt än, 2 dagar efter dig såg jag, v17 (16+4) :) När har ni BF?
Vi fick nytt igår på rutin-UL, 3/5, på min födelsedag :D
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Har redan börjat handla en hel del, mest kläder (mängder:o :angel:) och småsaker. Spjälsängen hittade vi nedsatt så den (med tillbehör) köpte vi redan i v12 ;) Har bestämt oss för vagn men väntar lite och ser om de säljer ut 07:orna snart :P eller om vi hittar den schysst begagnat. En Cango nizza highline 07 blir det iallafall. Är i v20 (19+6) idag, alltså halvvägs imorgon. BF 9/4.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Grattis till bebisen i magen!
Jag väntar också mitt första barn. Är i vecka 20 nu.
Här är en till som är kissnödig hela tiden, men det börjar bli bättre nu faktiskt. I början sprang jag på toa säkert 4 gånger varje natt. :o
Tröttheten har även den börjat ge med sig en aning, men visst känner man sig med ens några år äldre. :angel::rofl:
Men här är ännu en som är glad och förväntansfull! :banana:

grattis alla, förstår att ni måste vara jätteglada:)
men oj vad alla är unga eller det är bara nåt jag fått för mig? jag är med född 86 och känner mig nästan stressad, vill ju inte bli för gammal innan man skaffar barn heller:o
 
Sv: Fler med BF April 2008?

*kl*
Svarar alla här. Jag har Bf 29/4 så det stämmer ju, hade 18/4 innan UL. Tänkte oxå köpa den tröjan men då fanns den bara i pyttestorlekar :mad:. Annars har vi inte köpt nått än bara tittat lite. Jag vill ha en rejäl vagn då vi bor på landet och har stor bil, så det lutar åt en emmaljunga duo edge. Tycker många vagnar känns som dockvagnar typ, pyttesmå. Hur länge har ni tänkt att jobba innan det är dax? Jag har tänkt att ta ut semester 1 månad innan. Jag är inte så ung iaf, född 80:angel:.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Hehe, inte behöver du känna dig gammal, jag är ju 78:a och väntar mitt första barn :angel: :D
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Barnvagnen blir en nyare begagnad kombi som vi kan ha hela tiden har vi sagt.

Ett råd, köp en duo kombi om du ska satsa på en kombi vagn, en ren kombi vagn är otymplig och tung att handskas med.

Jag gjorde det misstaget när Pontus var liten och jag ångrade mig bara nån vecka efter köpet eftersom den var tung att köra och tung att lyfta in i bilen.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Ett råd, köp en duo kombi om du ska satsa på en kombi vagn, en ren kombi vagn är otymplig och tung att handskas med.

Jag gjorde det misstaget när Pontus var liten och jag ångrade mig bara nån vecka efter köpet eftersom den var tung att köra och tung att lyfta in i bilen.

Tack för tipset!
Helst vill jag ha en Emmaljunga City Cross. Den har en kompis och jag har provat den lite. Känns som att jag skulle trivas med den. Vi får se sen vad det blir dock, blir ju inte alltid som man tänkt sig. :D
 

Liknande trådar

Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 679
Senast: ako
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 201
Senast: Tora
·
Kropp & Själ ...ja det är ju himla jobbigt... och när jag dessutom insåg att jag faktiskt läckte inte bara när jag hoppade studsmatta eller gick på...
Svar
0
· Visningar
1 114
Relationer Gah, jag har ingen aning om hur jag ska göra. Min ena syster sade "strunta i det" men mitt dåliga samvete gör att jag grubblar...
2
Svar
20
· Visningar
3 661
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp