Fler med BF April 2008?

Sv: Fler med BF April 2008?

En liten uppdatering från mig!
ÄNTLIGEN är farligaste tiden över, och i fredags gjorde jag KUBB/NUPP. Jag fick bra siffror och han kunde se två kammare i hjärtat, två hjärnhalvor, och kunde till och med räkna fingrar och tår ... och detta i vecka 12+1 !! Jag är 30, och fick betala kalaset själv, men det var det värt :love:

Nu är det bara åka med till april, nästan klart med andra ord :angel:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Knapplån

4 april är det beräknat att min lill* filur ska komma till världen, fast blivande morfar vill förståss ha en födelsedagspresent och önskar att den föds den 2 april.

Mår illa ofta och bara längtar till våren.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Min är också beräknad till 4/4.

Jag har mått toppen nästan hela tiden. Bara semestern i värmen som var avskyvärd.
Fast nu har jag problem att borsta tänderna.... tänderna längs in... urk....:rofl:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Hur går det för er med ridningen?? Har ridit fram till typ v 30 med mina andra två barn. har känntr mig hur lugn som helst. Nu är jag i v 14 med barn nr 3 och får för mig att jag ska ramla av och göra illa barnet hela tiden.. är jättenojig..:(
Zindy, som är världens bästa tjej(hästen) är hur snäll som helst, kan väl bocka eller sparka bakut nångång om livet är extra roligt nån dag.. nån som känner igen sig..
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Absolut, jag rider redan mycket sparsamt, lugna turer i skogen några dagar i veckan. Jag kommer sluta rida när jag blir stor. Jag vill inte riskera något, och jag har alltid trott att jag kommer rida hela min graviditet men nu när jag väl står där så är jag feg och vill inte riskera något alls ...
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Grattis alla nygravida!:love: Från en som fick bebis för 3 månader sedan!:)
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Vågar knappt rida ut i skogen längre, rider på volten och i ridhuset, då är vi lugnast båda två. Jo man är rätt kaxig innan man blir gravid, fast jag var tuffare under mina andra graviditeter. kanske att man blir äldre och fegare... Svårigheten är bara att hitta någon som kan rida hästen lite mer än vad man själv gör.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Min får gå på lösdrift och bli mycket pysslad med och promenerad och tömkörd. Hon får att slappt år med andra ord :D
 
Sv: Fler med BF April 2008?

ja får väl bli ett slappt år, tömkör och promenerar henne de dagar som jag inte rider än så länge.
Har ingen möjlighet att ha henne på lösdrift men dom går ute mellan 7-20 varje dag, så går nog ingen nöd på henne
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Nä, jag tror de klarar ett lite segt år. Jag hade jättedåligt samvete först, men hon verkar ta det bra och brallar loss i hagen lite extra bara.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Är gravid i v15 nu, är beräknad till den 9/4, har väl ridit väldigt mycket med måtta, min egen häst är utlånad på "foder" (är med min medryttare på hennes hästjobb på typ.. obestämd framtid) då hon är en riktig vildbasare, har ridit några lektioner på sambons ridtid när han mått dåligt, i v10 och 13 (hopplektion), men ska ta det väldigt lugnt. Tänkte kravla mig upp på min egen vildbasare om några veckor när vi ska ner och hälsa på, inne i ridhus, så hon inte får för sig att hon är en vildhäst a la Mulle Mustang ;)
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Jag e i vecka 9 om jag har räknat rätt! Ska på mitt första besök den 5/11! Har mått skit, riktigt dåligt! Blev sjukskriven 3 veckor efter att ha legat på soffan 1 vecka, har en vecka kvar på sjukskrivningen sen får vi se, men som jag mår nu, inget jobbande för min del! Min stackars pålle har fått skrota i hagen i 4 veckor nu men jag hoppas på att kunna rida honom imån!
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Å, stackare som mår så dåligt :(
Jag har mått ganska bra, men varit SJUKT trött! Jag har knappt orkat arbetsdagen, och att orka med hästen på kvällen har varit snudd på omöjligt. Vill sova 16 timmar om dagen :) Men nu börjar jag pigga på mig igen, när jag gått in i ANDRA trimestern :bump:

Jag har märkt att jag börjat boa hemma :D Möblera om och vilja måla och sånt. Det är lite mysigt faktiskt!
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Hallå på er!

Livar upp den här tråden lite ;)

Tänkte, det kunde vara skoj att lägga in bilder på våra magar, vi som ska ha ungefär samma period, vill ni göra det? Skulle vara skoj att se :)

Så här ser jag ut nu, v 15:

v15141-1.jpg
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Lägger in några bilder på min mage i v 15 (14+6)
15910489.jpg

15910488.jpg

Hur mår ni andra? Jag mår bra och känner matlusten bli större och större :angel::d. Rider ca 5 dar iveckan fast mest skogsturer och det känns kanon. Kan ha lite ont i svanken efter en dag på jobbet dock. Är i v 16 (15+0).
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Jag får skitont i svanken :( typ lätt foglossning. Har svårt att gå och det utlöstes av en ridtur i skogen :angel: Så det blir nog ÄNNU mindre rida nu tyvärr. Inte hjälper det att sitta still på en stol hela dagarna på jobbet heller. Ble.

Men tröttheten börjar försvinna, liksom illamåendet, så det känns fint!
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Om man får ont i svanken, är det tecken på foglossning?!

Jag får inte ont men känner mig 'trött' där emellanåt..
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Här kommer ny bild på min mage :D

V16(15+1) i fredags:

v161512.jpg
 

Liknande trådar

Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 679
Senast: ako
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 201
Senast: Tora
·
Kropp & Själ ...ja det är ju himla jobbigt... och när jag dessutom insåg att jag faktiskt läckte inte bara när jag hoppade studsmatta eller gick på...
Svar
0
· Visningar
1 114
Relationer Gah, jag har ingen aning om hur jag ska göra. Min ena syster sade "strunta i det" men mitt dåliga samvete gör att jag grubblar...
2
Svar
20
· Visningar
3 661
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp