Fler med BF April 2008?

R

Rumble

Jag är gravid i v 6 + 3 :love:
Blir mitt första barn.

Hur känns det för er andra gravida so far?
Är det första eller har ni barn sedan tidigare?

Själv får jag springa på toa ofta, är kissnödig HELA tiden känns det som :D :crazy: :p

Är trött, trött, trött.

Tuttarna gör ONT, trappor och sambons kramar i sömnen är ingen hit :crazy:

Illamående har jag inte än. :bow: Har iofs känt av liiite ca tre gånger men det har försvunnit lika snabbt det kommit så det har inte varit obehagligt ännu. Hoppas jag kommer slippa det!

Annars är jag glad, lycklig och förväntansfull! :love:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Jag är i v. 7+0, andra barnet (har tidigare en dotter på 16 månader)

Lite mer kissnödig än vanligt (men brukar iofs bara springa på toa 2-3 ggr/dag normalt)

Lite trött, men inte så farligt, däremot har jag en FRUKTANSVÄRD halsbränna, konstant!!! (med förra barnet hade jag bara lite, på kvällarna)

Inget illamående (hade jag inte förra gången heller, peppar peppar)
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Jag har ganska precis samma som du :) Ont i brösten (började typ samma veckasom befruktningen :D ) , kissnödig, supertrött. Och just idag har jag ont i magen och lite pms-känningar, vilket gör mig supernervös :( . Stannade hemma nu och ska tillbringa dagen med ingenting, har i helgen både varit med och flyttat och målat stallet, så jag är rädd att jag tagit ut mig för mycket.
Har inte heller mått illa. Det är mitt första och jag är jätterädd för missfall. Jag är just nu i vecka 7+6 (tror jag, enligt doktorns mätningar borde jag ligga där någonstans). Längtar till efter vecka 13 då jag kan känna mig lite lugnare.
Som alla säger - det hjälper inte att oroa sig, det är ju bara dåligt. Som om det skulle få mig att sluta :crazy:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Jag längtar också till jag passerat v 12.. Oroar mig inte så mycket, men klart att jag tänker på det då och då. Är tex rädd att se blod på pappret när man kissat eller i trosorna. Snacka om att man är nojjig! :angel:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Hej, va kul!!!:)
Ja e i veck 6 + 2 så då e vi lika långt ju, va kul!!!:banana:
Har oxå jätte ömma bröst o kissar stup i kvarten. Lite illamående e ja , lite hela dangarna faktiskt. Har en lite tös på fyra o ja mådde superbra me henne, undrar nu hur detta ska bli, illamående e värst..:(. Kul att vi e så lika....ha de gott så får vi höras....
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Åh, kul att kunna följas åt lite här då! :)

Har hört att man har mycket illamående om det är en pojke man väntar och lite eller inget alls om det är en flicka. Verkar stämma kanske? ;)

Jag mår inte illa alls. Har som jag skrev känt av det vid nåra tillfällen men det har försvunnit direkt och inte blivit något mer. Hoppas det stannar vid det och inte blir mer.

Min man är bombsäker på att det är en tjej och det tror jag med. Men är inte lika säker ;)
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Åh om det stämmer har jag en liten flicka alltså :bump: (det tror jag, men sambon tror på pojke :D )
Usch jag har så hemskt ont i magen, som mensvärk, men jag läste att man brukar få det i v 8 (och jag är ju där idag eller imorgon) när livmodern växer, så jag hoppas att det är så och att jag inte skall oroa mig :( Men jag har så svårt att sitta.

April, det är ganska snart va ? :angel:

/Mitten - lever i förnekelse och tror att det snart är dags
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Oja, bara 7 månader kvar hihi:angel::p

Men man kanske skall gå i ide så det känns kortare :idea:

Jag har sån tur att jag redan fått göra 2 VUL, en i v 5+6 och en i v 7+0, och på det senare såg jag hjärtat picka! Nu läste jag att då går ju risken för att det skall gå dåligt ner några procentenheter, så jag ska försöka sluta oroa mig och vara glad bara istället!

Det sjuka är att det redan syns på mig :eek: Förmodligen är det bara jag och sambon som ser men ändå :)

Jag har en fråga - när man tittar på 'graviitetskalendrar' verkar det som om de inte är helt överens om när varje vecka börjar? På en sida verkade det som att nä man är i v 7+2 så räknas det som att man är 'i vecka 8'. Stämmer det? Någon som vet?
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Åh tack så mycket för svaret :bow:
Det är så mycket nytt just nu och jag gillar alla 'kalendrar' man kan kika i och se vad som händer, så jag blev lite frustrerad när jag inte fattade :D
Då är jag i vecka 9 nu :eek:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Oj, syns det redan! Häftigt! Jag känner mig mest svullen för att jag inte vågat träna som jag brukar :angel:
Jag är i v 6+6 nu, så i 7:e veckan.

Varför har du redan gjort VUL? Kanske dum fråga, men jag trodde man inte gjorde det först i vecka 18-20 första gången. Iofs UL då men ändå? Nyfiken, ja ;)
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Jag har gjort 2 VUL faktiskt :)

Jo, vi har haft lite svårt att få till en bebis, så vi skulle på fertilitetsutredning och i förlängningen IVF. Vi tog lite tester, och sedan skulle vi ringa när nästa cykel började - men den började aldrig för då tog det sig naturligt :D Haha, efter 3 år ...

Så vi ringde 'utredningsdoktorn', och gick på vår tid iallafall - gjorde ett VUL och han konstaterade vecka 5+6. Dock såg vi inte så mycket, så han ville att vi skulle komma tbx, och det gjorde vi i vecka 7+0 och då såg vi hjärtat picka :love: . Den var 10,8 mm och doktorn jämförde den med en pissmyra :D . När han sett att det 'fungerat' så tyckte han att nu kan ni gå till en barnmorska :)
Dessutom tänkte jag gå till BM privat, då får man lite mer så många UL man vill ha. Och eftersom vi hade svårt att få till det är jag extra rädd för missfall, så jag vill kolla till det lilla nu i början !
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Grattis till graviditeten, jag väntar mitt tredje barn i april är väl typ i v 9. har två flickor tidigare, en på 7år och en på 18månader. Den här gången har jag mått hur illa som helst och varit hur trött som helst. mådde jättebra i början med de andra två.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Grattis till bebisen i magen!
Jag väntar också mitt första barn. Är i vecka 20 nu.
Här är en till som är kissnödig hela tiden, men det börjar bli bättre nu faktiskt. I början sprang jag på toa säkert 4 gånger varje natt. :o
Tröttheten har även den börjat ge med sig en aning, men visst känner man sig med ens några år äldre. :angel::rofl:
Men här är ännu en som är glad och förväntansfull! :banana:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Har hört att man har mycket illamående om det är en pojke man väntar och lite eller inget alls om det är en flicka. Verkar stämma kanske?

Om du vänder på det, att man mår mer illa om man väntar en flicka, så har du den allmänt utbredda skrönan.

Trygg//Som inte märkte någon skillnad på att vänta killar eller tjej;)

Till er nygravida. Lycka till!:love:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Hello!

Jag hoppas att jag är gravid :bump:har ingen mens sen 5 veckor tebax men inget + heller ska ringa BM i morgon så får vi se vad hon säger!
Är trött och får springa på toan stup i kvarten typ:p
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Grattis till alla er som är gravida ! :bump:

Är själv gravid i v 18 nu med mitt första barn och har för flera veckor sedan blivit av med illamåendet och tröttheten tackochlov. Nu plågas jag mest av foglossningar istället :crazy:

Rätt roligt också nu när man börjat få lite mage. Iofs så tycker jag att jag är otroligt tjock och att alla borde se på lång väg att jag är gravid, medan omgivningen visserligen ser att jag fått mage men tycker att jag är rätt liten fortfarande.
 
Sv: Fler med BF April 2008?

*Knapplån*
Jag väntar mitt första barn i april är i v12 (11+6) så nu är det officiellt. Ska bli hur spännande som helst.:bump:
 
Sv: Fler med BF April 2008?

Grattis till er!!:D
Är inte gravid själv (har 2 söner, räcker för mej!!;))..

Läste nånstans i början av tråden om halsbränna.
Ät sötmandlar!
Det hjälper!!

JAg gjorde en rejäl miss när jag väntade min Alexander (8 år).. Jag åt isterband...
Shit pomfritt vilken halsbränna jag fick!!!:eek:
 

Liknande trådar

Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 679
Senast: ako
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 201
Senast: Tora
·
Kropp & Själ ...ja det är ju himla jobbigt... och när jag dessutom insåg att jag faktiskt läckte inte bara när jag hoppade studsmatta eller gick på...
Svar
0
· Visningar
1 114
Relationer Gah, jag har ingen aning om hur jag ska göra. Min ena syster sade "strunta i det" men mitt dåliga samvete gör att jag grubblar...
2
Svar
20
· Visningar
3 661
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp