Flätad svans

B

Beauty_Boss

Var på tävling förra helgen tror jag (22/4) och jättemånga hade flätade svansar på sina hstar. Alltså, inte hela vägen ner, men kanske 2-3 dm lr så. Varför??? Kan ju tillägga att det va dressyrtävling :smirk:

Sv: Flätad svans

många gör det för att de tycker det är snyggt..

(nej jag tillhör inte dem som gör det :P )

Kanske om de tycker det är snyggt och för att rumpan ser maffigare ut då.

Antingen får man klippa uppe vid svansroten eller så fläta där för annars ser det gärna ut som att hästen går och kniper med svansen även om den inte gör det.

Så det kan i slutändan påverka betyget på hästens form.

Mvh
Camilla

Jag trodde man inte fick fläta svansen på dressyrtävlingar???

Trodde inte heller att man fick fläta svansen på tävling?

Jag flätar svansen på min häst eftersom jag är jättedålig på att klippa svansroten snyggt.
Utan fläta spretar det åt alla håll...

Tycker att det är riktigt snyggt med en snygg fläta, kanske ffa på ston.

bibban

tack för alla svar, tycker också att det är snyggt, men har aldrig tänkt på att ha det på tävling :p Får väl träna lite så kanske nästa gång ;)

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 924
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 302
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: Grazing
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 474
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar