Flåsigt föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mariac
  • Startdatum Startdatum
M

mariac

Jag har ett föl som är 5 dagar gammal. I 3 dagar nu så tycker jag att hon varit ganska flåsig. Hon har en andningsfrekvens på ca 90/min. För övrigt är hon jättepigg. Springer som en tok, diar och verkar nöjd. Hade vet ute när jag upptäckte det och hon kunde inte höra några missljud på lungor eller så. Vi tog även ett blodprov som var normalt. Hon har inte heller haft nån feber. Vad kan detta vara och bör man vara orolig?
Nån som varit med om liknande?

Sv: Flåsigt föl

Jag tror inte du behöver vara orolig.

Min lilla andades också ganska snabbt precis i början, mätte aldrig andningen, men jag kan tänka mig att det var som din ungefär. Dessutom svettades hon som en gris så fort hon sprungit (vilket hon gjorde typ 24 timmar om dygnet..)

Men så länge de är pigga och äter så borde det inte vara nåt. Du har ju dessutom låtit vet kolla upp henne ordentligt. Så det är säkert ingen fara..

Sv: Flåsigt föl

Tack för ett lugnande svar! Hon är verkligen heltokig! Sparkade mig 2 gånger när hon var 2 dygn gammal! Så hon är nog frisk ändå!!

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 832
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 609
Senast: Freazer
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 981
Senast: emma-vsm
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 822
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation