Sv: Flagor på snoppen
När min nuvarande islandshäst har snoppen framme i samband med kissning eller bara vädrar den brukar jag försöka pilla bort dessa flagor, vilket han inte gillar alls!
Jag har varit med om båda sorterna.
Två kallblod som jag skött om förut, båda avskydde att man var där och petade. Slog och försökte sparkas så fort dom fick chansen. Så då fick herrarna ha spån fulla härligheten bäst dom ville:smirk:
Harry... Tja, låt oss säga att det är Harry
Med 1-2 veckors mellan rum gör han samma rutin.
Jag borstar framändan, inget händer. Så fort jag börjar på ryggen så börjar han slå med bakbenen under magen (som om han har ont i magen) forsätter HELA tiden som jag borstar bakändan (dom andra i stallet brukar tro att han försöker sparkas).
Han slutar inte förens jag tar fram idomin tuben...
Så då måste jag smörja in alltihop och se till så att han inte har kvar något skräp alls, under tiden så lyfter han upp bakbenet på den sidan som jag sitter på och vrider bak huvudet och kliar mig på huvudet som tack.
Han är extremt "besatt" vid allt som har med "skap rengöring" (lite finare ord
) att göra. Jag kan inte plocka bort ett spånkorn när jag borstar, för då fäller han ut alltihop och kräver smörjning
Ingen tvekan om vad det är för kön på honom inte
Han skulle nog kunna stå i timmar och bara njuta
Eftersom jag smörjer honom ganska regelbundet så får han aldrig spec. mycket flagor. Annat var det första gången jag rengjorde min förra häst (han var inte heller förtjust i det) det kom klumpar som var nästan dom min hand stor
Fy fasen, hur kan man pissa med sådant intryckt??
Eller ridskolehästen som hade jätte kakor längs med härligheten när han hängde ut den, hade jag kännt honom bättre så hade jag inte kunnat låta bli, men det hade väl varit lite pisamt om han sparkat ut mig ur spiltan. Hur säger man åt ridläraren "Jag ville bara rengöra hans snopp"