🇾đŸ‡ȘGlad Midsommar🇾đŸ‡Ș

Smoothi

TrÄdstartare
Snart ska vi fira vĂ„r svenskaste traditionen i solsken 😎. Sill, fĂ€rskpotatis, jordgubbar och lillingen. Ska ni ha en trevlig Midsommar helg?
 
Jag jobbar i vanlig ordning men brukar ta en stilla promenad runt Àlven pÄ kvÀllen, plocka blommor och binda en krans Ät hunden/djuren för att ta ett foto. KÀnner jag mig riktigt somrig tar jag till och med pÄ mig en klÀnning.
Midsommar Àr den enda svenska traditionen jag saknar. <3
 
Eftersom jag inte kan fira Norsk St; Hans med stor brasa hÀr i Sverige, blir det till att fira hemma med datorn och TVn som sÀllskap.
 
Ska Àta med mina förÀldrar och ett kompisgÀng. Inte varit med pÄ deras midsommarfirande pÄ flera Är.
Vi ska nog spela lite discgolf pÄ eftermiddagen. Om vÀdret tillÄter.

Förra Äret var mindre kul
IMG_20230623_103457.jpg
 
Vi ska Àta lunch hos mamma, sen Äker vi nog hem. Kanske grillar lite pÄ kvÀllen.

Midsommar Àr ingen högtid jag tycker om att fira. Bara skyhöga förvÀntningar som grusas av vÀdret.
 
Snart ska vi fira vĂ„r svenskaste traditionen i solsken 😎. Sill, fĂ€rskpotatis, jordgubbar och lillingen. Ska ni ha en trevlig Midsommar helg?
Hoppas det, har investerat traditionsenligt i en god mÀngd skaldjur att förtÀra pÄ aftonen ihop med en fin Veltliner.

Förmodligen efter lite övningskörning och fixande pÄ gÄrden.
 
Jag och mitt sÀllskap ska fira med att Äka norrut till en jÀttefin skulpturpark pÄ Tjörn och pÄ kvÀllen ska vi grilla.

Kom ihÄg att ta med regnklÀder och paraply, samt ett bra partytÀlt (med vÀggar) som kan förankras ordentligt i backen, enligt SMHI kommer det regna och blÄsa en del i BohuslÀn i morgon eftermiddag/kvÀll.
 
Vi ska fira traditionsenligt med nÄgra vÀnfamiljer vid vÀstkusten, brukar vara vÀldigt trevligt men i Är har vÄr ena son vattkoppor sÄ vi fÄr se hur lÀnge han orkar.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Hur firar ni? Hissar ni flaggan och framhÀver Sverige som bÀsta landet samt Àter jordgubbar och glass. Fast jordgubbarna Àr vÀl inte...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 232
Senast: Smoothi
·
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 923
Senast: Huggorm
·
Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 967
  • LĂ„st
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vaknade till en fantastisk pĂ„skaftonsmorgon hĂ€r hemma i Örebro och möts av statusar och inlĂ€gg i olika facebookgrupper, frĂ„n...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp