Där ❤Åh har du en bild??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där ❤Åh har du en bild??
Jag kan såklart inte låta bli att jämföra. Mor och dotter 1 år gamla. Eftersom Ariel är född i juli och Leia i april så är det lite skillnad på pälsen.
Visa bifogad fil 117375
Tycker att Ariel har längre rygg och Leia bättre kors. Frågan är om inte Ariel är mer grovbent också. Med lite mer danskt huvud och större öron. Eller vad tycker ni andra?
Stopp ett tag här nu! Säljaren var jätteseriös! Det var jag som ville reservera innan jag satte mig och åkte 75 mil med släp för att hämta! Jag antar att de var väldigt trygga med att hästen fungerade i alla situationer som beskrivits och var trygga med att sälja till det jag ville ha henne till.Det känns som ett rätt riskabelt sätt att köpa/sälja hästar på. Om du aldrig ens träffat henne så hade det ju kunnat vara så att du inte trivdes. Du köpte grisen i säcken och den här gången gick det bra. Men om hon hade varit en toppenhäst men inte klickat alls med dig så hade hon skeppats vidare igen. Tar inte säljarna mer ansvar för hästarna de säljer än så? Får man inte provrida först för att se om man faktiskt trivs med hästen? Jag förstår att de vill sälja men det är ingen TV-apparat de säljer! Det är en levande individ som ska fungera tillsammans med en annan levande individ. Jag är är glad för din och din hästs skull att det gick bra den här gången men det gör mig ledsen att läsa att det är så det går till.
Stopp ett tag här nu! Säljaren var jätteseriös! Det var jag som ville reservera innan jag satte mig och åkte 75 mil med släp för att hämta! Jag antar att de var väldigt trygga med att hästen fungerade i alla situationer som beskrivits och var trygga med att sälja till det jag ville ha henne till.
Men hur många säljare har koll på det? Det är väl mest köparen som kan bedöma om hästen passar en själv.Men de hade ju inte ens träffat dig eller sett dig rida henne? Eller ni kanske kände varandra sen innan? I så fall kan jag flrstå det mer.
När man köper en häst är det ju en relation man ska ha. Då är det ju att köpa grisen i säcken att inte ens träffa den man ska ha en relation med. Som "Gift vid första ögonkastet" fast hästköp istället för giftemål.
Men hur många säljare har koll på det? Det är väl mest köparen som kan bedöma om hästen passar en själv.
Säljaren hade ju kunnat neka mig att köpa om något hade känts fel när jag kom.
Ja, absolut!Hade du kunnat göra samma? Om du hade känt att den här hästen motsvarar inte alls säljarens beskrivning
Men de hade ju inte ens träffat dig eller sett dig rida henne? Eller ni kanske kände varandra sen innan? I så fall kan jag flrstå det mer.
När man köper en häst är det ju en relation man ska ha. Då är det ju att köpa grisen i säcken att inte ens träffa den man ska ha en relation med. Som "Gift vid första ögonkastet" fast hästköp istället för giftemål.
Men hur många säljare har koll på det? Det är väl mest köparen som kan bedöma om hästen passar en själv.
Säljaren hade ju kunnat neka mig att köpa om något hade känts fel när jag kom.
Fast du kan ju inte veta om de ”klickar” i längden även om hästen säger ja vid första tillfället.Jag kan på sisådär två minuter avgöra om personen som rider min häst passar med henne eller inte. Men så känner jag henne väl också. Hon har sagt "ja tack" till två personer förutom mig, samt "okej, jag står ut" till ett par ytterligare. Samtidigt som hon sagt "tvärnej" till flera personer också (vilket alltid är fascinerande att se, det brukar hänga ihop med hur ryttarna bemöter henne).
Mina går 5 dagar i veckan. Jag har inget specifikt så att jag alltid rider dressyr en viss dag osv utan jag anpassar efter väder, vind, tävlingar, hur de känns och när mina medryttare ska komma. Just nu är det fyra ridhästar som går fullt igång plus att jag gör lite med treåringen och ibland nåt pass på mammas valack så jag har det jag gör.En fråga till hela tråden.
Hur ser era vecko-upplägg ut med era fjordingar?
Halles ser ut såhär den här veckan:
Måndag: Vila
Tisdag: Löshoppa
Onsdag: Vila
Torsdag: Löshoppa
Fredag: Vila
Lördag: Rida ut
Söndag: Rida ut
Har inte hängt med på sistone så vet inte tvärsäkert vem som är vem Men antar att den vänstra är Ariel baserat på ryggen (och pälsen).Jag kan såklart inte låta bli att jämföra. Mor och dotter 1 år gamla. Eftersom Ariel är född i juli och Leia i april så är det lite skillnad på pälsen.
Visa bifogad fil 117375
Tycker att Ariel har längre rygg och Leia bättre kors. Frågan är om inte Ariel är mer grovbent också. Med lite mer danskt huvud och större öron. Eller vad tycker ni andra?