Fjordavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel 2008

Lycka till i morgon. Jag tror att ni kommer få finfina poäng :laugh:. Vill se kort från i morgon också.

jaha, nu är det ju dags att visa Gandalf och då får vi ha gissningslek om hans poäng. Får hitta på ett pris till den som kommer närmast ;)

Jag gissar på 87587 = 35 poäng. Han kan lika gärna få ännu sämre... ;)
Jag tror på 87787 och 38 poäng. Vad kan man vinna? En glass i Vetlanda?

Appropå Vetlanda, tar du med ditt körträns ner gumman så får jag prova och ev låna. Jag smörjer eftersom jag vet hur mycket du gillar det! :)

KL
Hjälp! Mina planer spricker. I morgon hade jag och min man tänkt kolla in en körtävling på Rölagg i Eskilstuna. Alldeles nyss fick jag veta att den är inställd pga vattensjuka marker.
Vi behöver alternativa syssesättningar i morgon lördag, max 30 mil från Katrineholm.
Du Ljulius, berätta om det du ska på imorgon. Är det något vi kan åka till?
Var? När?
Är det någon annan som kommer på nåt kul för oss att kolla in, vi kan nämligen inte stanna hemma.

Oj, jag vet inte hur långt det är!

Men det är premiering alla raser på Jälla naturbruksgymnasium. 10 st fjordhästar anmälda :D

du är hjärtligt välkommen!

Det börjar klockan nio- första fjordhästen är Gandalf med nummer 52. Ardenner, nordsvensk och ponnyraser mm innan. Slå en signal om du vill vet mer! (mitt nr finns på eniro :D)

Senast ändrad:

Jag tror på 87787 och 38 poäng. Vad kan man vinna? En glass i Vetlanda?

Appropå Vetlanda, tar du med ditt körträns ner gumman så får jag prova och ev låna. Jag smörjer eftersom jag vet hur mycket du gillar det! :)

Absolut så kan man vinna en glass!

Men nån 7a på benen blir det INTE så ingen glass för dig.

Det är tyvärr det tråkigaste med G, benen (eller eg hovarna pga eftersatt hovvård....) är inte kul...

Det har kört ihop sig för mig så jag vet inte om jag kan komma till Jälla. :cry: Skall göra mitt bästa, men det finns en stor risk att jag missar just Gandalf. :(

Tack alla!

Okej, jag ska härmed avbryta min karriär som exteriördomar-aspirant!
Har uppenbarligen NOLL koll.... :rofl::rofl:

Gandalf fick
8 - Maskulin, god rastyp av större slag (138 fram och 143 bak! :eek:)
7 - Outvecklat framparti, välmusklat kors
8 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VÄLBENAD! Jag fattar noll----
8 - Energisk, framåtgripande
7 - Energisk i framvikt

"när han har vuxit ikapp fram så kommer musklerna där och då även rörelserna i trav...."

Jag är fortfarande i chocktillstånd!

Han skötte sig jättebra, stod i tansporten hela tiden medans vi tittade på de andra. Han var dock JÄ*ligt hingstig på de andra hästarna. Reste sig en gång, men tog rättning bra. Men däremot är han RASIST! haha :rofl: Han brydde sig inte det minsta om Nordsvenskarna eller ardennerstoet. Han hade siktet inställt på di gule!

Det var många riktigt fina fjordingar idag. Bland annat 2 jättefina treårsston. Tror de fick 41 båda två. Sen två fölston m föl, 40 p på båda dem. Sen två fina hingstföl e cristall. 39 på den ena och 37 på den andra (tror jag). Och en fin valack e temperament som fick 5x8.
Jättekul dag!

Men alltså, när vi kom hem så kom Gandalf knappt ur transporten! Han var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ trött! Åsa och jag höll på att garva oss fördärvade. En timme tidigare var han "den vilda hingsten" som skriade på allt och alla, nu släpade han sig ut i hagen... Stackarn, viktigt dag i utbildningen!

Tyvärr missade vi att ta kort, men kort kommer!!! Trol imorrn, Jejan kom dit! Kul att träffas! :)

fortfarande i chocktillstånd.... :D

Som sagt, jag vill ha en kulglass med en kula pokla, en daim och en som du kan välja. Noisettesås på tack!

Gandalf fick enl. sms 38 p. Hur delpoäng ser ut vet jag inte!! Hur som helst, stort grattis gumman!

Glass blir det definitivt, bjuder du på en om Ljass blir godkänd? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
2
Svar
33
· Visningar
1 769
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 678
Senast: Franken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka