Fixar-tråden

Armani__

Trådstartare
Ja, vad har ni fixat och pysslat med hemma? Kan vara en gammal möbel som med hjälp av renovering fått nytt liv, en lampa som bytt skärm, målat om, bytt kök - ja bara visa vad ni har gjort för spännande saker =)

Gärna före- och efter-bilder, vilket är så roligt att se.

Mina exempel kommer senare idag tror jag, men vill gärna se andras sålänge :bump::bump:

Sv: Fixar-tråden

Nu har jag ju som vanligt inga bilder.... Men kanske man skulle ladda upp kameran snart... - o städa då ;)
Jag brukar köpa fina bordstabletter och göra om till lampskärmar... Jätteenkelt om man har en sån fot som kan hålla ut dom.
Jag har byggt en soffa i hallen med skoförvaring. jättebra.
Sen har vi byggt våra sängbord också... Vad mer... hmmm...
Jag har gjort en ram att spänna upp tyg i- Just nu en häst från Marimekko...
Ett påslakan har jag ju också sytt en gång... Det man inte hittar får man göra ;)
O massor med kuddfodral...
mm mm mm
Sen har vi ju då renoverat hela huset inkl byte av kök, badrum och lagt in el i hela huset- utanpåliggande förr...

Nu har jag fotat :D

Vi målade om köksstolar/bord då vi flyttade, mörkblåa nötta stolar passade inte direkt in i vårt kök med svart/grå väggar.

Före

25894744.jpg

25894746.jpg

Sen målade vi om byrån också, vilket behövdes!
Tapetserade även lådorna med samma tapet som hallen, jag vart väldigt nöjd iaf :)

25894737.jpg

25894724.jpg

Nu är jag ju alldeles superkass på det här med bilder....:o Men renovera möbler bara älskar jag!!

Förra sommaren hittade jag en gammal byrå som skulle till tippen hemma hos min moster. Tyckte den var jättefin, så jag fick den!! Den var rätt sunkig och hade stått ute i regnet hela sommaren. Den var avlutad av naturen själv så den gamla vinröda färgen var bara att plocka bort på de flesta ställen, skrapa mer på andra. Och rätt så mycket spindlar med...

Skrapade och spindelsanerade och sen hjälpte pappa mig att laga den lite. Tyvärr gick inte toppskivan att rädda, så det fick bli en bänkskiva från Ikea istället, men det blev jättebra!! Målade vit!!

Här syns den iaf, men detta är enda sättet jag har lyckats med bilder... http://www.pixbox.se/pic_show_id25850965.html

Har ganska många projekt till våren och sommaren!! Ska måla om bokhyllorna på bilden, måla säng och sängbord vita och renovera en random hallmöbel så den blir trendig och snygg!!:D

Men oj vilken gammal fin byrå! Den hade hon alltså ställt ute :eek: Tur att den fick ett liv till hos dig och inte slängdes.

Gud, din byrå blev ju jätte-tuff, vilket lyft den fick!

EmelieR: tycker minsan du får ta och lägga upp lite bilder nu, du verkr ju ha hittat på massor!!

Julle: Tur att du fanns för den där byrån, hemskt att låta något så fint bara stå ute och fli förstört :love:

Tänkte slänga in lite bilder jag också. Gjorde vid ett sängbord häromdagen. Såg ut såhär innan:
L%C3%A4genheten,+januari+-09+002.jpg

L%C3%A4genheten,+januari+-09+001.jpg

Resultatet blev såhär. Fickan är två gråa, ganska grova, bordstabletter och sydda med satintråd. Fin kontrast med det grova tyget och den blanka "fina" tråden till. Dessutom ommålat:
L%C3%A4genheten,+januari+-09+005.jpg

L%C3%A4genheten,+januari+-09+004.jpg

Håller förresten på att måla vårt köksmöblemang. Tidigare slitna trämöbler, men ett underbart möblemang som jag suktat efter hos svärföräldrarna sedan jag och sambon blev tillsammans för 6 år sedan, och som vi fick nu när vi köpte lägenheten :love:
S%C3%B6ndag+4+advent+023.jpg

Har även gjort iordning detta vitrinskåpet.
Såg då ut såhär, knoppen ser man inte, men det är en stor svart "plupp":
16407574.jpg

Resultatet är detta, ska dock klä in glaset eftersom jag är allergisk mot att se glas och spritflaskor :eek: :
L%C3%A4genheten,+Vinsl%C3%B6v+006.jpg

Men oj vilken gammal fin byrå! Den hade hon alltså ställt ute :eek: Tur att den fick ett liv till hos dig och inte slängdes.

Tyckte jag med!!;) Men det var egentligen min kusins sambos farmors eller nåt sånt...:rofl: Den hade stått i nåt gammalt hus som de rensat ut och den var i rätt dåligt skick för att uttrycka sig milt!!:D

Ska bara regga mina räkningar så ska jag slänga in en före-bild med!!:D

Nu så kommer före-bilderna!!

http://www.pixbox.se/pic_show_id25898815.html

Tyvärr har jag ingen innan vi plockade isär den för då var det mörkt. Men ja, ni förstår kanske att den inte såg mycket ut för världen!! Men det roliga är att min mosters man är heltokig i möbler och har antikaffär hemma på gården på Öland där jag hittade byrån!!:rofl: Fast han renoverar ju inte allt och den här pärlan missade han!! Och behöver jag säga att jag dammsuger alla hans små hus med möbler och grejer på somrarna och att jag är en bra kund!! Har nog halva mitt möblemang därifrån...;)

Jättefint!!:D Och vilken orginell möbel!!:love:

Ungefär så ska jag göra med den tråkiga hallbyrån. Tänkte slipa och vitlasera den, byta knopparna till lite snyggare handtag och sy dynor i nåt svartvitt tyg. Marimekko är jag inne på!!

Oj, vad jag blev inspirerad av denna tråden!! Och vad mycket jag vill göra med lägenheten!!:D

Haha- jag har faktiskt tagit några bilder igår... men tyvärr sitter jag inte vid den datorn nu...
Det är ju verkligen sjukt enkelt att variera med färg o olika kakel....
Jag tycker det är jättekul just att klinka o kakla hihihi.
Just nu så hinner jag inte med o hitta på så mkt. Ska ju hitta inspiration att jobba på stallbygget hemma...

Jättefint!!:D Och vilken orginell möbel!!:love:

Ungefär så ska jag göra med den tråkiga hallbyrån. Tänkte slipa och vitlasera den, byta knopparna till lite snyggare handtag och sy dynor i nåt svartvitt tyg. Marimekko är jag inne på!!

Oj, vad jag blev inspirerad av denna tråden!! Och vad mycket jag vill göra med lägenheten!!:D

Tack!!
Det är ju så lätt att förändra en möbel egentligen, små knep kan göra stora underverk!

Och även jag älskar Marimekko :love:

Haha- jag har faktiskt tagit några bilder igår... men tyvärr sitter jag inte vid den datorn nu...
Det är ju verkligen sjukt enkelt att variera med färg o olika kakel....
Jag tycker det är jättekul just att klinka o kakla hihihi.
Just nu så hinner jag inte med o hitta på så mkt. Ska ju hitta inspiration att jobba på stallbygget hemma...

Wohooo, du kan få komma hem hos oss och lägga klinker när du vill :banana::banana:

Och jag vill faktiskt se bilderna du tog igår ;)

Men du den där stenmuren på bilden bakom byrån,wow den gick jag igång på! Hör den till er tomt? Har ni gjort den själva? Har du nån närbild?

jag har ju redan lagt in bilder på min barnstol, men jag gillar den så nu kommer den igen! stolen är ett loppisfynd som jag limmat om och målat
före:
stol.jpg

vikt.jpg

efter:
klar.jpg

Du får verkligen inte visa den i mina trådar :mad:

:love::love::love:
Älskar den barnstolen!!

Jag och sambon var på loppis för ett tag sedan och där stod en gammal barnstolså jag berättade minsan om din barnstol och hur fin den hade blivit. Visade den nu för honom också, och han höll verkligen med, den är helt underbar!!

haha tack!
min syster tyckte jag skulle sälja den dyrt på tradera el blocket när den är färdiganvänd!:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 548
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
22 632
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 096
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar