MidnightSoul
Trådstartare
Sv: Fisk
*kl*
Jag hittade faktiskt krokfiskad kravmärk torskfile när jag var å handlade i fredags
*kl*
Jag hittade faktiskt krokfiskad kravmärk torskfile när jag var å handlade i fredags
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju inte att hämta djuren på bete som är besvärligt...
Det var delvis detta citat från Trani jag hänvisade till: Men om vi ska jobba med det vi har så är det överlägset enklaste att göra att äta veganskt. Kapar bort jäkligt mycket av ens ekologiska fotavtryck...
Men f f a det faktum att just veganer brukar vara snabba att utnämna alla som äter kött ö h t till stora miljöbovar. Oavsett vilken typ av kött man än äter.
En tränad hund redo att gå ut i arbete köps in som redskap och är avdragsgill. Tycker man att det är för jobbigt att ha djur kanske man inte ska syssla med djuruppfödning...
En hund tjänar in sin mat och mer med råge. Vet att det finns uträkningar på det fär och vi pratar femsiffriga belopp årligen i insparad arbetstid. Men det är ot.
Och det är knappast den vanligaste användningen av vallhunden heller, även om det är en av de mest synliga. Det är inte JAG som har kommit på att en vallhund sparar pengar åt nötbönderna.
Användaren hävdade att dennes bekanta inte hade djuren på bete "för att det var för mycket jobb". Inte att det handlade om att maximera avkastningen på marken. I min värld bör man dessutom räkna med att ha mark till sina djur, av välfärdsskäl.
Det som beskrevs som jobbigt var lastning/förflyttning av djur. Mig veterligen gör hundarna en jäkla skillnad vid den typen av jobb.
Sedan är det så att köttkonsumtion -oavsett typ av kött- ger en större negativ miljöpåverkan än grönsaker. Det är väl ändå allmänt känt vid det här laget.
Nu fick jag läsa den igen ... Ja, paret där någon blir mätt efter en skiva