Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi behöver fler djur som går på bete - inte fler djur numerärt. Det är tex vansinne att i det här landet föda upp slaktlamm vintertid, eftersom de då blir beroende av skördat foder och kraftfoder istället för att sköta hagmarker med bete.
Idag används sällan fastgödsel till gödsling. Man får betala för att bli av med skiten och inte ens nötbönderna har fastgödselspridare. Enklare att sprida vita kulor tydligen.
Det låter ju som ett underbart ställe. Jag uppfattade det som en finkrog av din beskrivning. (Man använder väl inte ordet tranchera annars?)
Och hur könat mat är! Kött, inte minst. Det framgick tydligt även av recensionen.
Skrev jag förbud mot att beta eller förbud mot att kallas ängsmark? Vissa bönder känner ibland att de behöver bidrag, det är därför man försöker styra med dem. (Himla synd faktiskt har för mig Sverige till allas glädje lyckats göra sig av med mycket jordbrukssubventioner när vi gick med i EU)
Jag jobbar med jordbruk så ja, jag vet. Men det gör inte alla.
Är det verkligen så?