Finsk Lapphund!!

giowanna

Trådstartare
Ja, då har jag fluktat runt, och nästan bestämt mig!! Det är en finsk lapphund som antagligen blir vår nästa hund :) Gärna en liten variant med brun färg och tantecken!! Vill tävla agility med den i medium-klassen, skulle den bli "för" stor, får man ta large.klassen :D

Någon som har en finne, eller känner till en kennel som har/brukar få bruna hundar?

Jag kollade lite på pyreneisk vallhund också, men de verkar inte så lätta att få tag i, vill ha den korthåriga, och det finns 2 uppfödare i Sverige....

Sv: Finsk Lapphund!!

Är det verkligen INGEN som har en finne här inne? Tycker ni verkar ha de flesta raserna ;)

vi hadde en Finsk Lapphund som fick följa med när vi flyttade till USA.

Hon var en väldigt egensinnig hund som hadde mått bäst av att springa och valla renar själv.

Hon VANTRIVDES här borta, vi rakde ner henne och gjorde verkligen allt! köpte fläktar med mm, men hon mådde inte bra. funderade ett tag på att skicka tillbaka henne till Sverige men ingen kunde ta henne. Hon finns inte med oss längre.

Hon var jätte vacker, tecknad som en grå varg.

vi hadde en Finsk Lapphund som fick följa med när vi flyttade till USA.

Hon var en väldigt egensinnig hund som hadde mått bäst av att springa och valla renar själv.

Hon VANTRIVDES här borta, vi rakde ner henne och gjorde verkligen allt! köpte fläktar med mm, men hon mådde inte bra. funderade ett tag på att skicka tillbaka henne till Sverige men ingen kunde ta henne. Hon finns inte med oss längre.

Hon var jätte vacker, tecknad som en grå varg.

Nämen, va hemskt! Tur man bor i Sverige då ;) Men hon mådde bra här?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 579
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka