Finsk lapphund

Sv: Finsk lapphund

Kul att se honom igen. Jag tror jag såg en bild på FB igår också. Är han rolig att jobba med?

*kl

Nästa helg föds förhoppningsvis vår valp. Längtan är grym, men nu är det nära att vi får en ulltott igen :love:

Vi har inte gjort så mycket än att träna trick inne, förutom promenaderna dårå. Men det är för jäkla kul att se honom i skogen för han verka älska att spåra. Vi ska gå en vanlig kurs i mars, fortsättningskursen, och sen hoppas jag att vi får plats på spårkursen.

ska även anmäla oss till en inofficiell utställning i Maj :laugh:

IMG_2566.JPG

Baccus snart 7 månader :love:

Så fin han är! Svart som natten.

Nu har vår kull fötts, och det blev 6 tikar och en hane... så nu har vi att välja på. Lovis ska hon iallafall heta, och vi åker upp när de är fem veckor för att välja valp. Nu är det inom räckhåll!

Här kommer min underbara fina Baloo :love:
Han är verkligen världens goaste hund, och riktigt dumsnäll! Han är ett år nu.
Fåglar dom är fascinerande, han blir som förstenad och bara står och stirrar när han får syn på en fågel på långt håll! :p

Han har energi utan dess like, blir i princip aldrig trött. Och om han blir trött så behöver han bara vila i 10 minuter, sedan är han lika pigg och busig igen...

32818390.jpg

32818389.jpg

Senaste bilden, tagen i tisdags, nykastrerad och lagom groggy :p
32868730.jpg

Bonusbild, andra dagen hemma... 8 veckor gammal...
32868731.jpg

Nu har vår kull fötts, och det blev 6 tikar och en hane... så nu har vi att välja på. Lovis ska hon iallafall heta, och vi åker upp när de är fem veckor för att välja valp. Nu är det inom räckhåll!

Åh vad roligt! Det är så spännande att välja! Ska du ha en tik?
Vilken kennel ska du ha från? :)

Det ska bli jätteroligt att välja. När Tuwa föddes var hon enda tiken i kullen, så det var inte mycket till val.

Vi ska ha en tik den här gången också. Vi köper från brebäcks, uppe i Tierp. Tiken var suveränt trevlig, och uppfödarna också så det blir nog bra detta.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 394
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
338
Senast: MML
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
608
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka